13-14 April

Har inte riktigt haft tid för bloggande men nu tänkte jag få ner några rader innan jag åker till kusarna... skulle blogga igårkväll men fanns inte riktigt tid då heller. Igår hade jag endel ärenden på stan så passade på att hooka upp med min kompis Anki då oxå, är ju alltid trevligare att gå med ngn på stan. Men jag har ju haft ont i ryggen i snart 2 veckor o det blev ju inte bättre av att springa runt på stan i högklackat kan jag säga... =/ sen vidare till hästarna men det gick ändå bra att rida för ryggen.
Prisse var lite småbusig, han har varit jävligt pigg i veckan o pga underlaget osv har det inte blivit så jättemkt motion för honom, vilket verkligen märks på honom.. :p Elsa var lika pigg som vanligt oxå, hon är ju som rolig... på bortvägen är hon oftast "normal" mot att hon inte rikitgt vill gå fram, men på hemvägen är det lixom bara högsta växeln som gäller, ibland är hon riktigt jobbig. Hon blir dessutom väldigt "bökig" med huvudet när hon är pigg, hon gillar förstås inte att man håller i henne :D Hon är värst med vanligt bett, bättre med pessoa. På hack är hon väldigt fin tills hon blir pigg (dvs hemvägen), då kröker hon bara mer o mer på nacken ju mer hon vill springa, o så fortsätter hon springa =/  jag vill ju inte ta så himla hårt i henne med hack heller så då gillar jag inte hacket när hon är pigg alltså :p
Igår provade jag gagbett på henne o då var hon ungefär som på pessoa, däremot måste jag köpa ett nytt träns åt henne (hon som redan har 5 st) om hon ska ha det...  jag vill ha ett träns till varje bett... orka hålla på o byta bett mellan tränsen... nog jobbigt byta pannband ;) o eftersom hon är såndär med huvudet vill jag gärna variera betten på henne när jag rider.
Sen grillade jag o gubben igår, premiär för oss i år o grillat ÄR ju godast, love it!! =))
Nu ska jag snart iväg o rida Elsa, tänkte mig en lite längre tur m henne idag, sen till ridhuset med Prisse o så ska Ewa hoppa honom lite. Få se om han är nåt busig med henne oxå eller om han sköter sig... :D Gjort ett nytt pannband till honom oxå på morgonen som han ska få ha idag, med mina nya favoritstenar "Black diamond" =)
 
När jag kommer hem tror jag att jag ska lägga in lite loppisgrejer här på bloggen, har ju endel saker jag vill bli av med o lite extra pengar skadar ju aldrig! ;)
 
Idag lite gosbilder på mig o hästarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0