Ärthjärnor

Nej inte blev det mkt sömn inatt. Har ju sömnproblem sen så långt jag kan minnas, o inatt har jag haft så jäkla ont i magen så har knappt sovit nåt för det. Kl 4:55 kom världens keligaste Homer o trampade på mig o tyckte det var dags för gos o då tyckte jag det var lika bra att stiga upp. Man hinner ju som göra rätt mkt när man stiger upp tidigt oxå ;) Har bl a hunnit göra ett nytt pannband åt Elsa som jag tror hon ska få ha på dressyrträningen idag =)
 
Ja igår longerade jag ju då Prissemannen igen, blåste lika jäkla mkt igår tyvärr, är så himla synd för annars hade det vart skithärligt ute med solen framme o riktigt varmt. Han skötte sig riktigt bra, bara lite bus =) Sen ut på en tur med Elsan; hon fick både hoppa över en liten liten omkullblåst tall (skitskoj tyckte Elsa o blev supertaggad på direkten, hon ville ju hoppa meera!! =)), klättra som hon gillar så mkt o så galoppera uppför sin favvobacke; hon blir SÅ satans pigg där jämt o man får blåhålla henne för att det inte ska gå i 190. Så hon tyckte nog det var en riktigt skoj ridtur. Vi råkade även ut för ännu en mupp i trafiken vilket ju tyvärr hör till vanligheterna o ännu en gång fick jag vara glad att det var Elsa jag red o inte Prisse. Vi var mitt på storbron över Piteälven, jag hade ridit över på andra sidan för att kolla hur ridvägen (gamla Älvsbyvägen) gick att rida på nu, men den är ju aldrig plogad i vinter o det var fortfarande lite för mkt snö tyckte jag. Nåja, på tillbakavägen mötte vi en motorcyklist, han körde sakta o så men det kom även en bil bakifrån (som naturligtvis skulle stannat o släppt fram motorcyklisten eftersom han hade "hindret" på sin sida) som förstås inte hade tid att vänta så han trängde sig mellan oss o motorcyklisten o prejade ut oss mot räcket. Motorcyklisten blev lika arg som mig; han var ju vänd mot bilen så han såg ju att han tänkte köra om, han hytte med näven åt idioten sen tittade han på mig, pekade på bilen (antagligen för att varna mig att han tänkte köra om) o skakade på huvudet. Nåja, Elsa är ju som tur var en ängel i trafiken så det gick ju bra, men det är ju otroligt var gott om ärthjärnor det finns i trafiken. Tyvärr måste jag ju rida efter bilvägar för att ta mig till sgs alla ridvägar, o ska jag till Borgfors-Sikfors måste jag ju dessutom över Borgforsbron, o ska jag till Arnemark-Norra Sikfors måste jag över den storbron jag just nämnt. Med Elsa går det som sagt var bra men Prisse är mindre kul... är ju inte så underligt heller att han aldrig blir van eftersom man med jämna mellanrum möter sånadär idioter som verkar tycka det är skitkul att skrämma hästar. När vi rider över m honom o Elsa så har vi ridit i bredd för att ev bilar ska vänta, första gången m Prisse så körde morsan dessutom bil framför oss, o i mitten för att mötande bilar skulle stanna... men folk tränger sig förbi ändå. Hur bråttom kan man ha egentligen..? Så det händer ju att jag leder över honom ist men då måste morsan komma med "stiga upp pallen" oxå ;D 
Nåja, nu ska det göras lite mera nytta här innan jag ska till pållarna!
Bilder från igår
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0