Finland

Oj vilken galen Prisse jag hade idag då... Han hoppade ju då i söndags o lyckades sparka upp ett sår på höger bakben (jävla broddar!!). Måndag var han varm o lite öm så jag red bara lite lugnt... tisdagar vilodag som sagt var, men idag var han fortarande lite lite varm o gillade inte när jag skulle tvätta såret. Men jag skulle iaf tömköra honom lite i leran tänkte jag så han skulle få röra lite på sig. Imorron ska jag nämligen till veterinären i Finland med honom, känner att jag vill kolla upp honom för att jag är inte riktigt säker att han är riktigt okay i benen... är några småsaker som gör att jag vill kolla upp honom, o i höstas när han var dålig lovade jag både mig själv o honom att kolla upp direkt jag misstänkte nåt nästa gång, så nu åker vi! Men jag ville rida honom som vanligt fram tills dess, därför har vi hållit igång ändå. Nåja hursomhelst, den lugna tömkörningen jag hade tänkt mig ikväll blev inte så lugn, han var komplett tokig alltså!!! Han har ALDRIG nånsin vart så tokig under den tid jag haft honom. Han brukar busa lite när jag tömkör men ikväll slog han alla rekord x 25. Jag var bergsäker att han skulle gå omkull i leran tillslut men han lyckades faktiskt undvika det som tur var, sen blev han ju lite trött så jag kunde faktiskt jobba honom lite oxå. Eftersom han vilade igår o ska åka så långt imorron tyckte jag som att han var tvungen få springa lite idag ändå. Bara hoppas att han inte är sådär galen i Finland..! =/
Sen ut på en liten ridtur med Elsa, riktigt härligt ikväll! =)
Hittade ett par gamla bilder på mig o Elsa från en hopptävling på PRK från -08 som jag bjuder på idag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0