Lördag

Snacka om att helgerna är för korta, jag har SÅ mkt jag behöver göra... fan jobbvecka 2 dgr o helg 5 dgr hade vart bättre!! :D Nu ska jag iaf ta mig tid att knåpa ner lite bloggande oxå!
På vet. inrådan ska jag alltså longera Prisseman nu en vecka. Jag som hatar att longera, jag gör aldrig det, jag tömkör ju ist då jag tycker det ger så mkt mer, men eftersom han inte får ha nåt tryck på sadelstaten nu kan jag ju inte ha ngn tömkörningsgjord på honom, så det blir snällt att longera då... igår var det ju världens storm (okay något överdrivet men det blåste iaf utav satan!!!) o han kan förstås bli lite småtokig då som så många andra hästar, + att han ju brukar busa endel just när jag tömkör (förutom i onsdags när kan var komplett galen!!) o när man longerar tycker jag ju inte att man har nån koll alls på hästen med bara en töm... så jag gruvade mig lite igår. Men han skötte sig faktiskt långt över förväntan, lite bus blev det förstås men inte alls som jag trott, så det gick riktigt bra! =) Fortfarande mkt lerigt i vår paddock dock så han halkade några ggr men förhoppningsvis kommer det inte nåt mer regn nu på ett tag så det får torka upp lite... Men som sagt, jag tycker inte det ger nåt att longera, nog ska jag ist tömköra så fort det bara går!!
Elsa är ju inte heller rolig när det blåser kan jag meddela... tyvärr en typisk Arab då ;p benen far som en sprattelgubbe för varenda löv som blåser förbi så det blir inga roliga ridturer på henne då. Blev alltså ingen lång ridtur m henne igår, hade tänkt fara på en lång mystur med henne idag men dessvärre verkar det blåsa idag oxå... får se hur det är i Selsis där jag har stallet. Kan ju lugna ner sig oxå förhoppningsvis!!
Imorron blir det värsta dressyrpasset för Elsa dock! :D Jag hade anmält mig o Prisse till vår första Gunillaträning men eftersom han som sagt var inte ska ridas nu kan han ju inte vara med... då frågade jag Emma, som brukar rida Elsa ibland, om hon ville rida för henne istället, jag hann knappt fråga så hade hon svarat o självklart ville hon det! :D Så det ska bli kul att se.
Ikväll blir det grilla hos oss o kanske nån bra film, myslördag helt enkelt! ;) Nu måste jag fortsätta vara lite duktig så nu avrundar jag här. Fasen, skulle ju lägga upp bilder på loppisgrejer oxå här på bloggen hade jag sagt... nåja, en annan gång! ;)
En bild från gårdagens blåsiga ridtur på Elsa, o en bild på kelsjuka Agda nu på morgonen bjuder jag på idag! Hon sitter alltid o trampar när hon är kelig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0