Red Prisse idag

Red ju då den grå idag, 1½ vecka sen sist, han hade varken ont före eller efter så det var ju toppen! =) Men jävlar så pigg han var... jag red "vägen upp till berget", är snö kvar där o jag tänkte att det kunde passa bra med lite jobbig blötsnö för jag misstänkte han skulle vara pigg. Men han hittade inte på ngt bus alls som tur var, han var bara satapigg! :D
På Elsa hade jag gagbettet, köpte ju lite kortare sidostycken till det igår på Hööks så nu passade det bättre. O hon är ju alltid pigg o glad :D Hon fick galoppera rätt mkt idag, o klättra som hon gillar. Red över storbron för att komma till slänten där vi brukar klättra, då kom det en Stenvalls flisbil som stannade o väntade att vi skulle hinna över. De kör sällan på helgerna men tydligen denna :p Det går ju bra med Elsa o sådana på bron men jag blir ändå lika glad när de visar hänsyn, nästa gång kanske jag rider Prisse o han hoppar väl över räcket om det kommer nån tradare... så, tummen upp för alla schyssta tradarchaffisar!! =))
Sen har jag suttit o prismärkt alla pannband jag gjort (nej jag har INTE räknat dem men det börjar vara en hel del nu..)
Nu ska vi iväg o handla sen blir det väl lite lördagsmys, kanske en film..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0