Regn, swarovski, tårta, sadelmakare, deklaration... :D

Usch vilket trist väder idag, grått o trist o regnigt hela dagen. Faktiskt otroligt nog uppehåll precis när jag red... red bara Prissen idag, VÄLDIGT pigg idag oxå men snäll ändå. Usch jag hatar att rida i hoppsadeln, den är massor bredare (tjockare?) än dressyrsadeln o jag då med mina korta ben + att jag ju har kortare läder i den än dressyren fast jag nu inte hoppar, den är ju lixom formad så man ska ha korta läder så jag kommer inte alls "om" honom på samma sätt som jag behöver göra, hade dessutom regnställ idag = HALKIGT så det var tur han inte hittade på nåt bus för då skulle jag flugit direkt. Det regnade ju när jag tog in honom från hagen men hann sluta medans jag gjorde honom iordning, men vaddå bökigt att gå in o byta till ridbrallor då så det fick bli de halkiga regnbrallerna =/
Har precis skickat iväg en ny beställning på swarovskistenar samt börjat m Angelicas pannband som hon beställde, jag hade de stenarna hemma + att hon ville ha cerise satinband vilket jag oxå har. De andra stenarna får jag säkert inte innan helgen, de har inte vart så jättesnabba att skicka tidigare tyvärr o nu är det ju dessutom helgdag på onsdag (tjohooo). Men jag har ändå fullt upp i helgen så hinner nog inte pyssla nåt då... fyller ju år på fredag, åker direkt efter jobbet o hämtar en tårta jag beställt sen skynda vidare till pållarna för då ska de få tänderna kollade, sen lite tårtätning :D rida osv, lördag till hästarna då o sen ska vi grilla o sen ska vi ha fest, o söndag... hrm ja jag är ju dessvärre sån som aldrig stiger upp dagen efter, ligger bara o spyr... blir jävligt sällan att festa nuförtiden, orka bli så bakis o förstöra en hel helg... sen så är man ju för gammal för sånt numera :D Så jag kan ju säga att det lär inte bli nåt pysslande söndag heller.
Nåja, ringde Sonja sadelmakare idag o hon skulle visst till Piteå preliminärt v 21 nästa gång, så 3 veckor till kan jag väl stå ut med hoppsadeln... vill hellre ha henne än att ta nån "ny" nu, har ju dessutom köpt dressyrsadeln av henne så jag hoppas att den bara går att stoppa om så den passar honom bättre nu då om han ändrat kroppsform... annars får hon väl köpa tbax den ;) Han har så rak rygg så det är inte så många sadlar som passar honom tyvärr.  
Har även tillslut deklarerat idag o jag får en rätt fin slant tbax ändå, sätter nog in större delen på sparkontot men en del måste nog gå till en ny dator för denhär gamle trotjänaren börjar nog ha gjort sitt nu... köpte den beg o det är många år sen nu!! Kan säga att den funderar typ 20 minuter varenda gång jag ska göra nåt, typ bara öppna en ny sida eller nåt... så jag är GODE less!! =/
Nu ska jag nog göra M sällskap i TVsoffan en stund
 
Vi stannade o pratade med grannens Pirilen på hemvägen idag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0