Veckan

Känns som att det är dags att uppdatera, har fasen inte haft tid att blogga under veckan som gått... 
Så få se då vad som hänt... jobbat förstås, haft hovslagaren till hästarna, Ewa hoppade Prisse i onsdags, det gick bra men det var ännu en såndär jobbig övning för honom :D Ewa är mkt för såna men det är ju bra att han får jobba o tänka till lite =) Kommer en film senare men måste redigera lite först o har inte haft tid m det heller...
Annnars så har jag ridit förstås o myst på m hästarna, fått ett par pannbandsbeställningar igen, kul kul!! =) Skickat iväg ett till en väldigt nöjd tjej som skickade bild på sin söta ponny med pannbandet på, fast bilden var rätt suddig tyvärr  http://publishme.se/pannbanddesigna.blogg.se/entry/51607756e087c319d1079cd0
Nu hade jag tänkt hinna göra lite nytta som tvätta, vika tvätt o börja m nåt pannband innan jag ska till hästarna... igår for jag dit innan 9 på morgon för att få komma hem lite tidigare då jag hade en hel del att göra, smart som jag var tänkte jag ju inte på att det var rätt många minusgrader på natten o fortfarande några på morgonen så marken var ju hård till efter lunch... det är nackdelen när det blivit vår o barmark!! :D Så jag mockade o pysslade o grejade o fördrev tiden tills marken tinat lite innan jag red så jag kom ändå inte hem förrän vid 3. Tänk att man kan vara så länge i stallet o ändå känns det alltid som att man kunde vart längre....! :p
Idag ska jag putsa till Prisseman, har ju klippt honom igen o det är väldigt ojämt då jag var väldigt stressad, så ska fixa till det lite... iaf tur han är skimmel såna gånger för det syns inte så mkt att det är ojämt! :D O jag ska inte dit förrän efter lunch heller så det blivit mjukt i marken!!
Ja o min bil fick sig faktiskt en tvätt igår o har fått sova inomhus inatt (annars är det alltid killens bil som står i garaget o min i carporten) så den tror nog den har kommit till himmelriket! ;)
Nu har jag en väldigt kelig kisse i knät som inte tycker att jag ska gå o göra nå nytta, så jag får nog sitta här en liten stund... :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0