Fullspäckad helg igen!

Oj, sommarvädret kom tillbaka till oss idag!! Riktigt jäkla skönt, rent av bikiniväder men tyvärr har jag inte haft tid för det... hade heller inte tid att uppdatera bloggen igår!
Slutade ju tidigt o sen shoppade jag lite på stan. Råkades köpa mig 2 par nya jeans som jag naturligtvis inte behöver men... kunde dessutom köpa en storlek mindre än jag brukar, vilket väl gjorde det hela ännu roligare! (kanske det var därför det blev 2 par) Sen när jag gick in på en annan affär började deras larm tjuta, men det gick ut en tjej samtidigt som ja kom in så jag tänkte att det var väl hon som fått med sig nåt eller så.. :p Men sen när jag skulle gå ut därifrån så tjöt det igen. Pinsamt värre, bara gå o leta upp nån som jobbade där o berätta problemet. När hon då tittade i min kasse hade ett av jeansparen jag köpt kvar larmet, så det var bara gå tillbaka dit så hon fick ta bort det. Hon skämdes lite o skyllde på att det var fredag, hon hade väl redan tagit helgledigt hon typ ;D  Sen kom jag faktiskt ihåg att tanka bilen oxå ;)
Sen hem o rida, blev dressyr på en ganska fin Prisse o uteritt med Elsa. Sen kom min fina systerdotter o hälsade på med sin Australienske pojkvän! Hon flyttade till London i december i fjol o dethär är första gången hon kommer hem o hälsar på efter det. Killen har hon träffat där, de jobbar på samma pub/hotell, jättesöt kille. Det var rent underbart att se hur glad o lycklig hon var alltså! Ung, kär o galen o livet leker! :D Hon har inte ridit sen hon åkte dit heller så hon bad att få fara ut en liten snabb sväng med Elsa innan de åkte vidare. Killen var däremot hästrädd o berättade hur vanligt det var att hästar tog livet av människor (!) o det hördes att han tyckte hon var tokig som dessutom red barbacka! ;)
Sen hopp in i duschen för Nette o så for jag o hälsade på kusin, var där tills jag höll på somna (är ju jävlat tröttast på fredagar) så när jag kom hem blev det sängen direkt.
 
Imorse efter frukosten gick jag ut o slipade färdigt bordet jag nämnt o målade första varvet på sista sidan (allt annat är ju färdigt är bara just den sidan jag hade kvar). Sen tömkörde jag Prisse som var ovanligt snubblig idag men han börjar ha långa hovar, väntar på hovslagaren o förhoppningsvis kommer han på måndag. Blev uteritt med Elsa idag oxå i det underbara vädret!! Hon fick agera barnridningshäst oxå; när vi kom till en gårdsinfart stod en tjej med cykel där o frågade om hon fick rida. Tja tyckte jag, en liten sväng kan du väl få rida tyckte jag... "Ja jag har ju redan hjälm på mig, o jag kan rida!!" fortsätter tjejen. Så jag hoppade av o slängde upp tjejen o gick ett par varv med henne på deras gård (o tog ett kort), o fort var ju grannflickan oxå där o ville rida..! :D Ledde henne oxå en liten stund innan jag o Elsa fortsatte vår tur =)
Så var det bara hoppa in i duschen igen o nu håller jag på att göra mig snygg för att fara o träffa Sandra först o främst, sedan middag =)
 
Jag gör mig snygg :p
 
Jag o Elsa igår
 
 Tömkörning Prisse idag

Lycklig liten tjej på Elsa idag
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0