Urk!!!

Jomensåatt... nog fick jag nyckeln till lägenheten idag. Och nog var det vidrigt skitigt där nog... urk. Ja det hade jag ju förstått att det skulle vara men, jaja. Har iaf dumpat möbler o grejer där idag men har INTE tänkt städa o kan inte packa upp några grejer för vägrar ju stoppa in i skåpar osv som det ser ut, måste totalskrubba rubbet... ska ringa måndagmorgon o be att få vara med vid besiktningen o påpeka allt som är skitigt o trasigt osv, sen får jag ägna måndag efter jobbet åt att skrubba... o jag hoppas VERKLIGEN att de får betala!!! Ja jag säger då det, aldrig varit med om att flytta till nåt så skitigt =/ Därför kan jag ju inte ens göra nånting där imorgon, möjligtvis köra dit mer grejor men då blir det ju bara svårare att besiktiga den sen. Får se hur jag gör...
Hade min snälla pappa o ännu snällare kompis Petter som bärhjälp idag, undrar hur många ggr han hjälpt mig flytta nu Petter?! :D Det får han go´middag o öl för sen! Hämtade ju då soffan jag köpt men sängen hade jag inte beställt i förväg (kom på nu i veckan att jag skulle köpa ny säng oxå), eller rättare sagt... sängramen har jag beställt o den kommer 11 september... madrasser tänkte jag köpa idag men de jag skulle ha fanns inte hemma utan kommer 10 sept. Hade ju tänkt att nog kan madrasserna ligga på golvet tills sängramen kommer men nu har jag alltså inte ens några såna! :p Hade bara en 120:s säng sen förut men ville ha en dblsäng nu o vill ju inte ta 120:n till lägenheten för 1½ vecka? Blir väl att sova några nätter till här där jag bott nu o sen ta en madrass dit, alt sova nån natt på soffan sen.. det löser sig nog.
Vi monterade även ihop grejor jag köpt men hallbyrån får bli ett senare bekymmer!  Btw, fasen vad mycket kartong, plast o frigolit man får slänga när man köper massa nya möbler! :D
 
Har ridit Prisse oxå idag, både dressyr o uteritt. I skogen var han supersvamlig för fåglar o allt möjligt, endel överskottsenergi där :D haha han gjorde även ett "Lippizzanersprång", har han aldrig gjort förut o jag var då tvungen skratta åt honom. Han tyckte säkert att han såg nåt läskigt på marken när han var precis mitt över det... 
I dressyren var han rätt fin men "tung i huvudet" o jag hade inte så mkt krafter att rida, satt mest o åkte med mkt häst i handen =/  Emma red ju Elsa idag oxå
Hann förbi kusin Jeanette oxå o hälsa på faktiskt =)
 
Huvudvärken som varit mig trogen hela veckan är då fortfarande kvar oxå. O värken i foten... nåja, nu ska jag sluta beklaga mig. Tröttare än tröttast så nu blir det Homermys för hela slanten tills läggdags! Trevlig lördagkväll önskar jag mina bloggföljare! =)
 
Kör bil, flytt på G  
 
SnyggPrisse laddar för ridtur!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0