Igångsättning

Jisses vad dålig jag blivit på att uppdatera bloggen... skämmes Nette ;p  Nej men har väl inte tyckt jag haft nåt speciellt intressant att skriva heller. Vad har hänt sen sist... veterinären kom aldrig i torsdags (förvånande?) utan det blev söndag istället då vi filmade honom o gjorde ultraljud igen på knölen. Den är som sagt mkt mindre nu o hon tycker han är så pass bra att det är dags att börja sätta igång honom så smått. Själv tycker jag det är lite tidigt m tanke på att han faktiskt fortfarande är halt men jag får väl ta det väldigt försiktigt... tömkörde honom en liten liten stund igårkväll, mest i skritt men ett par varv i trav. Han skötte sig jättebra om än det syntes att buset inte var långt borta :D Men han såg verkligen SÅ nöjd ut efteråt; han är ju bekväm av sig o har alltid försökt komma undan arbete om det gått. Men jag tror ändå inte han tyckt det vart så kul att stå så jäkla länge som han gjort så han verkade faktiskt nöjd efter lite arbete sådär!! Som sagt det var ju VÄLDIGT lätt pass nu men =)
Sen var jag ut på en promenad m Elsa o då träffade vi på en av de nya "grannarna" som oxå var ute o gick m en av sina hästar. Stod o pratade ett tag innan Elsa helt enkelt inte kunde stå stilla längre; det var ju dags för kvällsmat o hon höll ju bara helt enkelt på att svälta ihjäääl alltså... söthästen, alltid hungrig, haha. Sen kunde hon ju inte gå, helt glömt hur man gjorde då hon var så hungrig så vi sprang en liten bit sen taktade hon resten av vägen hem :D
 
Idag hade jag en fikadejt m Anki på lunchen o tillhörande surr, alltid lika trevligt =) Gjorde massa ärenden o sen när jag jobbat klart var jag o handlade sen hem o tvätta, duscha, göra käk, städa o nu har jag precis kommit hem från kvällsprommisen. Foten mår inget bra dock... hade inbillat mig att jag skulle hinna hälsa på Ullis ikväll oxå men det har jag förstås inte hunnit, jag är en sån jäkla tidsoptimist! Men ska göra det imorgon istället sa vi.
 
I övrigt var vi ju på firmafest i fredags jag o Robban o sov på hotell, riktigt trevligt! Mys, filmtittande, god mat o hästarna är förstås annat som tiden spenderats på, vi var även hos syrran o hälsade på i söndags.
 
Nu ska jag kela med världens sötaste Homer innan vi ska krypa ner i sängen! Bye!
 
Puss på min grå lurvige prins! (Han ser måttligt road ut dock haha)
 
Jag o Elsis
 
Som vanligt ville Homer hjälpa till att renbädda idag. Han verkar dock tro att det är nån under täcket =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0