Bildbomb!

Oj vilken härlig första semesterdag! =))  (i dagens blogginlägg kommer en hel massa bilder förresten)
Började med att fara ut på en lång mystur med Elsa på drygt 2½ timme varav jag hoppade av o gick själv 45 minuter oxå. För dem som undrar varför jag oftast kallar ridturerna med Elsa för mysturer är för att hon nu såhär på lite äldre dar oftast får ta det väldigt lugnt o jag ställer inga större krav på henne. Hon är inte riktigt lika pigg som hon varit o är dessutom väldigt snubblig så oftast tar vi det lugnt o "myser" i skogen helt enkelt, njuter av naturen o vädret :D Är rätt skönt oxå att ha en häst som man jobbar med o efter det fara ut på en tur med en annan häst o bara ta det lugnt... Ja hursomhelst så fotade jag en hel del idag.
 
 
Morgonen började med Homermys o som vanligt ska han knåda sina favoriter... ;p
 
Jag o Elsa i stallet innan vi far iväg
 
 
Jag tyckte att vi skulle bada men det tyckte INTE Elsa.... hon hatar vatten!!
 
 
Haha denhär gamle farbrorn gick det inte fort för kan jag säga men glad o trevlig var han =)
 
 
Hoppade av o gick 45 minuter
 
 
Landade i soffan för en liten stund efter ridturen o naturligtvis ville Homer kela. Inte bara bröst han vill knåda.. :p
 
 
Men naturligtvis hittade han sina favoriter! :D
 
 
Sen gick jag iväg o tänkte plocka åkerbär... eftersom de mognat på vår gård (för dem som inte uppfattat det bor jag alltså på mina föräldrars gård tills jag får lägenheten om en dryg månad) men är precis bredvid vägen dvs fulla m avgaser vill jag inte äta dem men har ju sett "plantor" på otrafikerade vägar där jag joggat o tänkte gå o plocka men inte var de färdiga där, var mest bara blommor fortfarande... 3 st hittade jag bara o dem åt jag upp förstås! :D Såg även en död grävling i diket... =(
En jordgubbe fick jag mig dock hemma o satan vad goda hemmagubbar är motför köpes alltså...
 
Hursomhelst blev det alltså ca 75 min promenad på min vilodag men att gå räknas ju som inte... ;D
 
Efter en dusch for jag till kusin o hälsade på (efter att jag mätt upp sträckan jag sprang igår, sa ju att jag slog nytt rekord men det var mkt längre än jag trodde ändå!!!), hon hjälpte mig även få igång Run Keeper, tog hem appen för en vecka sen men fattade inte riktigt hur jag skulle göra men nu kan jag nog tills imorron! :D
Bestämde mig även, efter att ha läst lite på nätet om "jogging för nybörjare" o insett att jag gått ut åt helvetes för hårt o det är ju inte underligt att jag fick problem m foten, för att ta det NÅGOT lugnare nu i nån vecka o inte slå personliga rekord varje gång för då kommer kroppen (fötter alt mina dåliga knän) snart att gå sönder igen. Bara att hålla igen liiite nu då alltså! Det sista jag vill är ju att bli skadad så...
Har även röjt upp lite härhemma o nu ska jag nog sätta mig o göra nåt pannband ikväll.
 
Nåväl, det var FÖRSTA semesterdagen =) Ser fram emot många fler!!
Kram / Nette

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0