Grön Nette å nöjdast!

Jamensåatt... aldrig blev det då helg! Haha jaa jag har semester men ändå.. ;p
Aja. Red Elsan på förmiddan, o Prisse hade ju vila idag. Blev inte så lång tur idag för imorgon tänkte jag fara längre, rundan Kastaka/Sikfors. Tänkte mäta upp den oxå för framtida joggingturer, jag o kusin pratade om det igår...  På tal om igår så, satan vad nöjd jag var. Skulle ju jogga o hämta bilen i Stridholm då där jag lämnade den för att det blev vindrickande i lördags. Men jag tyckte det blev för kort o det kändes så bra så jag fortsatte faktiskt en extra sväng, dessutom ökade jag tempot sista ca 600 metrarna. SÅ impad av mig själv!! ;D Däremot var det inte sådär jätteskoj att jogga efter den väldigt trafikerade Älvsbyvägen, dessutom gillar jag inte att jogga på asfalt så försökte hålla mig mest utanför på gruskanten men den är väldigt smal. Nåja det gick då bra iaf. Men sådär jätteofta blir det nog inte att jogga dit då det är så j-vla mkt trafik, o fort kör de. Tänkte oxå att det är ju rätt lustigt att det alltid går bäst att jogga dagen efter jag druckit oxå... jag som fram tills för 2 månader sen vart så bakis att jag oftast inte ens steg upp dagen efter...
 
Har även vart in till stan, hade förstås endel ärenden... ;) Köpte en mixer till mina smoothies, en köksvåg så jag kan väga det jag äter, o ett sånt armband som man ska ha mobilen i när man är ute o joggar... sen även en massa mat o smoothieingredienser =) Idag gjorde jag fläskfile´ till middag.
Ja och så har jag även slipat o målat mer på rumsbordet, det är 2 bordsskivor, jag hade bara slipat en sida o målat den 2 ggr, nu slipade jag den andra skivan o målade på ena sidan då.. är ju så lång torktid oxå så detta kommer ju ta evigheter innan jag är klar! :p Nåja det är ju fortfarande minst en månad innan jag får flytta så jag hinner nog...
o så har jag jobbat lite med pannbanden oxå.
 
Imorgon tänkte jag mig en joggingtur på morgonen, sen ska båda hästarna ridas. Dressyr med Prisse om det inte regnar... det blir så halkigt i vår paddock när det regnat nämligen. Hoppas även att hovslagaren hör av sig o vill komma för han skulle kommit förra veckan men det gjorde han inte...
 
Bilder: innan joggingturen igår, o jag i ett av linnena jag köpte förra veckan... gräslig färg! ;p
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0