Stenvallschaffisar!

Måste tillägga en snabb sak som jag glömde igår... jag red ju då till Sikfors där de allra bästa ridvägarna finns vilket innebär att man måste rida en bit efter bilvägen för att ta sig dit. Den är ju rätt trafikerad o speciellt av Stenvallslångtradare. Men jag vill ännu en gång ge en eloge till dessa killar för den hänsyn de visar när man färdas med häst efter vägen!! Naturligtvis slipper man ju helst att rida på bilvägar överhuvudtaget men detta är inte möjligt där vi bor, för att ta sig till ridvägarna måste man först en bit efter bilvägar o över broar som emellanåt är väldigt trafikerade. Men man blir så himla glad när de är gulliga o visar att de har nåt innanför pannbenet... för det finns även dem (speciellt vanliga bilförare) som bara kör fortare när de ser en häst o skulle inte ens drömma om att hålla av lite. Elsa är superduktig i trafiken men jag blir ändå lika glad när de kör sakta. Prisse däremot är mindre pålitlig, han är inte det minsta rolig i trafiken så jag rider honom jättesällan där (o enbart när jag har någon med mig som rider Elsa) men samtidigt så blir han ju aldrig van trafik heller om man inte tränar. Men det är så trist när man ska träna honom o så kommer det 10 bilister som är jätteschyssta o kör sakta sen kommer den 11:e o bara gasar på så han blir tokig, då är allt förstört lixom o sen blir han lika rädd fast de kör sakta... så om bara alla tänkte som tradarchaffisarna skulle det gå mkt bättre! ;) Så, puss på er ni gulliga chaufförer!! ;)
 
Lägger till en bild på det oxå; morgongos med lilla Agda =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0