Dagens goda gärning + ändrade planer

Imorse tänkte jag att det får gärna regna hela dagen idag, bara det inte regnar imorron :D O se då började det regna... så man kan väl alltid hoppas att allt kommer idag då! :p
Kom mig faktiskt iväg tidigare imorse oxå så det var ju skönt, får man ju sluta tidigare oxå... dessutom fick jag väldigt trevligt besök på jobbet ;) Var då den trevligaste trappstädningen jag gjort iaf :D
Nåväl, sen mina ärenden... fick då tag på massa jordgubbar så helgen är räddad!! :D
 
När jag kom hem for jag ut m Elsa på en ridtur i regnet, på hemvägen såg jag att en av de 3 hästarna i hagen vid vägen fastnat m grimman i hagen... haken hade fastnat i tråden så där satt han fast stackaren. Hoppade av Elsa o tog med henne över diket o hjälpte honom loss, men det var ju förstås upphetsade hästar som ville hälsa på varann o när jag fick loss honom hade han ju stått där ett tag o dragit så då låg ju tråden på marken, naturligtvis hade de ju bara smala stackars plaststolpar oxå o de 3 hästarna ville ju kliva över o följa med mig o Elsa... jag virade tråden några varv runt en stolpe så den iaf kom upp några dec från marken o bad dem stanna kvar där, lydigt gjorde de just detta.. :D sen red jag till dem som äger hästarna, som tur var var killen hemma o jag sa vad som hänt o att han borde ta av grimman (haken hade gått sönder så den gick inte stänga) o fixa staketet... han frågade vilken häst det var (som om det spelade nån roll?) o sa att han kunde gå dit... bra tyckte jag o red vidare... inget tack fick jag ens. Och det roliga är, att förra vintern när det var 30- ringde en tjej från byn o frågade om våra hästar smitit för det sprang 2 lösa i byn... det hade de inte men jag var ju som tvungen ta bilen o leta om jag såg några hästar... då var det just deras som rymt, han hade hunnit dit men fick inte fast dem så jag hjälpte honom att ta fast dem då oxå. Inget tack då heller... vissa är ju roliga. Jag hade ju varit SÅ grymt glad o tacksam för samma hjälp med mina hästar, men andra kan inte ens klämma fram ett litet tack. Nåja, är ju för hästarnas skull jag hjälper dem, inte för ägarnas...
 
Sen så blev det lite ändrade planer imorron oxå. Vi hade ju bokat en stuga men när M ringde o dubbelkollade idag så hade det blivit nåt galet o stugorna var slut... så han ringde till Pite havsbad ist o bokade en där. Hehe så vi blev kvar i Piteå iaf... många år sen jag firade midsommar på havsbadet. Men det är ju iaf 25-årsgräns nu så fjortisfylletiden är väl då förbi iaf... :D Hoppas då på finväder så man kan vara utomhus oxå, men är det nu regn så kan vi säkert ha trevligt i stugan oxå... o kanske på äventyrsbadet :D
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ny bloggläsare

Ser du svarat på min kommentar gällande hästar och pannband men jag kan inte läsa det? :(

Fick ett mail men där står endast:
Svar från netteqvist.blogg.se:
"Hehe jaa, när man rider en h..."

Se fullständiga svaret här: http://netteqvist.blogg.se/2013/june/dagens-goda-garning-andrade-planer.html

Och när jag går dit så ser jag ingen kommentar utan endast ditt inlägg... hur ska jag då kunna stilla min nyfikenhet? :)

Svar: Aha knas, är nog för att jag inte publicerar inläggen :D Då lär du ju inte kunna läsa detta heller ;)
Anette Öqvist

2013-06-24 @ 22:06:39
Postat av: Ny bloggläsare

Haha, nu kan jag läsa det!
Men nu är det däremot publicerat för allmänheten men sak samma :)

Nå, vad sa du nu om pannbanden?

Svar: hehe okay, knas för jag tänkte inte publicera ;p nåja. Skrev iaf att när man rider en häst har den vanligtvis nåt på huvudet som heter träns, på tränset sitter ett pannband över just pannan på dem o det är alltså sådana jag gör =)
Anette Öqvist

2013-06-24 @ 22:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0