Fullspäckad dag

Ännu en underbar dag är till ända.... så var det jobbdags imorgon igen. Blä! Nåja, har varit riktigt flitig även idag måste jag säga =) Började dagen med att rida ut en mil med kusin Jeanette. Det hade ju regnat inatt o imorse men vi hade tur att slippa regn under ridturen! Lika trevligt som vanligt med en massa surr förstås.
Sen var det egentligen planerat att måla klubbstugan på ryttarföreningen men eftersom vädret var ostadigt ställdes det in... rätt skönt för jag hade ingen som helst lust med det egentligen :D
Precis när vi kom tebax från vår ridtur började det regna litegrann men det var snabbt övergående sen har det inte regnat nåtmer... dags för lunch o jag gjorde en riktigt smarrig pastasås. Satte mig sen o med lite pannbandsjobb o så ringde grannen Helena o frågade om jag ville följa med på en tur med häst o vagn. Vi pratades vid häromveckan då hon precis köpt en jättefin ny vagn till kusen, o jag frågade om jag fick följa med nångång (är väl typ 25 år sen jag åkte häst o vagn), vilket hon kom ihåg idag när hon skulle ut så det var ju kul! Jättetrevligt o mysigt var det.
 
Sen precis när jag skulle ut på dagens joggingtur så kom solen fram igen, lite onödigt att den kom just då tyckte jag för det blev ju bara varmare o jobbigare ;) Det var rätt tungt idag... eller tyngre än vanligt, haha :D Imorgon får det nog bli en vilodag från det.
Sen har jag färgat håret, haft persedelvård (för dem som inte vet så är det när man rengör o oljar in hästarnas läderprylar som sadel, träns, grimmor osv osv) på bl a det nya tränset, usch så tråkigt jag hatar att ha persedelvård men det är ju ett nödvändigt ont! :D Hade även i ett svagt ögonblick inbillat mig att jag skulle hinna tvätta o städa bilen men... det får bli en annan dag!
Nu ikväll sitter jag o belönar mig med lite vattenmelon o druvor framför tv:n, så gott =) Har förstås även världens keligaste Homer här, han är mig trogen... ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0