Stackars Prisse

Stackars lilla Prissekillen har ont i fossingarna... =( Han var jättehalt några steg i lördags för att sen inte visat något... igår var han jättehalt igen o jag tänkte att nåt är ju galet, misstänkte hovarna eftersom hovslagaren var här torsdagkväll o det är alltså efter det han visat detta... o han har inte vart varm el svullen el nåt i benen. Ringde veterinären igårkväll för att rådfråga vad jag ska göra, hon misstänkte oxå att det var från hovslagaren men han har ingen feber el varm i hovarna eller nåt som de brukar ha om det är ngn hovböld som spökar tydligen... jag har som tur var ingen erfarenhet av sådana, ingen av mina hästar har nånsin haft det men jag vet att det är jättevanligt, o allvarligt. Nåväl, ringde hovslagaren imorse eftersom veterinären tyckte han skulle få gå barfota o vila ett tag. Så hovis har vart här ikväll o tagit av skorna o klämt med tång, o mkt riktigt så är han öm i alla hovarna men fortfarande inte varm... så förhoppningsvis är det bara lindrigt o snabbt övergående. Så nu är det barfotavila som gäller för stackars killen.
I övrigt så har jag varit som en zombie hela dagen... det är nog mitt fullspäckade schema senaste månaden o lägg till det på tok för lite sömn... kan säga att det var TUNGT att stiga upp imorse, kommer inte ihåg när det var så tungt sist... o jag har aldrig "vaknat" under dagen heller, hela dagen har jag gått som typ i dvala =/ Stöp i säng när jag kom hem o sov 2 timmar, men hade gärna sovit några timmar till... sen kan jag villigt erkänna att jag inte gjort ett förbannade skit ikväll! Hovis har ju då vart här o så har jag duschat, men sen tog det slut :D O nu tror jag fan det får bli sängen snart igen, är fortfarande trött... hoppas verkligen jag vaknat till liv imorron för dethär var inget roligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0