1 maj

Vad skönt det var med en ledig dag mitt i veckan! Fast Homer tyckte jag skulle stiga upp kl 5 imorse ändå, busungen :p
Har fått endel gjort iaf samt förstås vart hos hästarna, ridit dem båda. Prisse ÄR ju så pigg nu, jag har som inte vant mig ännu för det är ju först sen igångsättningen i vinter han blev sån, tidigare var han ju nästan aldrig pigg. Blåste dessutom idag IGEN, + att det snöat lite smått på fm, fortfarande aprilväder fast det är maj ;p
Bad morsan fota mej o Prisse innan vi for ut, jag fotar ju mest hästarna själv så det blir väldigt lite ridbilder m mig o hästarna :D Längde lädrena ett hål idag för att som sagt försöka komma om honom lite bättre men det kändes typ ännu mera knas när sadeln är byggd för att ha korta läder, usch jag tror aldrig jag vänjer mig vid hoppsadeln... om ändå tiden kunde gå fort tills sadelmakaren ska komma!! Nåja han var då snäll iaf men det känns verkligen att han behöver få jobba nu o trötta ut sig...
Har även satt ut en annons om pannbanden i PT o på webben... har INTE fått svar från PRK än men jag hade inte förväntat mig att få nåt heller kan jag ju säga.
Förresten idag var då alla trafikanter jag mötte när jag red väldigt hänsynsfulla så jag fick vinka många ggr idag, alltid trevligt =) Nu har ju alla motorcyklar o crossare osv tinat fram oxå :D
Fan kom just på att jag nästan måste förbi på "kontoret" ikväll... har glömt några grejer som jag behöver imorgonbitti o eftersom jag börjar tidigt stiger jag redan upp 4.35, hade ingen lust att stiga upp ännu tidigare för att åka o fixa detdär innan jag börjar... åh vad jobbigt! Jaja får se hur jag gör...
Idag bild på mej o den grå, samt på Homer som, som sagt, ÄLSKAR  schabrak, han ska ALLTID ligga o mysa på dem om jag tagit hem ngt..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0