Brandman Nette

Oj vilken helg... for ju då till Ann igår på fest, hämtade även upp Petter på väg dit. Valvet på kvällen, det var väl sådär.. mest gamla gubbar ju ;p Skulle sova hos Ann men jag o Petter gick o käkade lite först... då ringde Ann o sa att hon inte tog sig in i lägenheten; dörren har ett "extralås", typ en klyka som man kan låsa inifrån så dörren bara går att öppna några cm. Denna hade tydligen lyckats fara igen när vi for o smällde igen dörren på kvällen så dörren gick inte öppna o inte få upp dendär klykan heller så det var bara ringa NVS. De kom dit precis samtidigt som jag o fick ta en kofot o bända upp dörren, hade tydligen hänt precis samma sak tidigare i veckan i ett annat hus där. Nåja, sen satt vi o surrade ett par timmar innan vi somnade... men jag kan ju säga att idag var jag bakis. Låg på soffan till runt 3 på em, klarade inte av att va ute o det var ju för fasen underbart väder  =( Sen sprang jag på affären o köpte en blomma till kära mor o kom på att jag skulle bjuda henne på middag oxå eftersom det är morsdag så handlade en massa matgrejs... sen på vägen hem brann det som fan längs efter järnvägen ända från Kvarnbäcken till Stridholm så jag skyndade hem m matvarorna o tog mor o far med mig o några vattenkannor o hinkar o for o hjälpte till att släcka... min kusin bor ju i Stridholm o även andra bekanta, klart man måste göra vad man kan för att hjälpa till o förhindra ordentliga skogsbränder o att det skulle sprida sig till deras hus =/ då det blåste lite oxå så flammade det ju upp hela tiden o brann in i skogen på många ställen, jävligt svårt att släcka oxå när det finns så ont om vatten, det fick vi ju leta inne i skogen.... brandmännen tyckte att de hade allt under kontroll o avbeställde helikoptern m vatten som vi ringt efter... sen kom iaf ett lok m vattentank o sprutade längs efter järnvägen, snubben som skötte denna ropade att vi gjort ett bra jobb (mesta jobbet hade folk dock redan gjort innan vi kom dit)... phu, så man fick leka brandman oxå idag o jag hann inte med ngn ridning, Emma red dock Elsa idag. Sen var det bara skynda sig att börja med sen middag; jag bjöd på vitlöksspäckad helstekt fläskfile´, klyftpotatis/morötter, champinjonstuvning, beasås, vitlöksbröd o melonsallad... sen kom syrran med efterrätt =) Ja o så har jag förstås fått mig en väldigt välbehövd dusch, jag var goode skitig vilket jag bjuder på en bild av idag; brandman Nette :D
 
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tack så mycket för hjälpen!

2013-05-26 @ 22:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0