Snö, usch...

Suck vad less man blir när snöar... snöade i förrgår, igår sken faktiskt solen (när jag fyllde år :D) men idag vaknade man upp till snötäck gräsmatta igen, morr!! Vi som ska grilla ikväll, kul :p Nåja det är ju gubben som är ute o grillar.. ;p  Men jag har massor att göra men har inte kommit mig för att börja än, blev så depp när jag tittade ut så har inte orkat ta mig i kragen än. Ska till hästarna rätt tidigt för att göra bort dem, så får jag väl se om "tandrasparen" kommer det var meningen hon skulle komma igår men så blev det inte.
Nåja, fredag igår o jobb förstås, började m att baka en marängtårta o for förbi en av mina kunder med den på morgonen, de är så gulliga o trevliga så jag ville bjuda dem på nåt :D direkt efter jobbet till mors-fars o hästarna, min kusin kom o fikade o sen tömkörde jag Prisseman, han fick trava över upphöjda cavalettis o det var skoj som det brukar så det blev endel bus. Sen ställde jag upp ett litet hinder ist som han fick travhoppa, har aldrig gjort det på lina m honom så visste inte hur han skulle bete sig men han var skitduktig. Han hade ju busat av sig vid det laget så han har pigg o framåt o hoppade perfekt, inget rusande eller nåt o jag var ju även osäker om han skulle få för sig att tjorva o springa på sidan osv men inte då, fina häst!! =) Sen släppte jag lös honom o busade lite m honom men han blev nog rätt trött =) Det är rätt kul m honom, förut har han aldrig busat när jag tömkört o jag minns inte att han gjort det i hagen så mkt heller när jag "schasat på honom", o med busa menar jag förstås bralla o sparka bakut, men sen i vintras när han blivit friskförklarad  så har han ju börjat göra det. Så jag hoppas att det betyder att han är frisk o glad... tycker förstås det är kul, så länge han inte börjar göra det när jag rider för då märker han ju snabbt hur lätt jag är att kasta av :p Tror inte han insett att man kan göra sånt även under ryttare... :D
Sen ut en sväng m Elsan, hem o duscha o så bjöd gubben mig på pepparstek på Golden Dragon, mums!!! Svintrött Nette så det blev en tidig kväll sen... ikväll ska vi ha lite fest här o måste städa som fan, en kille som kommer är allergisk o här är ju rätt mkt katthår ;)  Så egentligen borde jag sätta igång med städningen men känner mig så hängig o otaggad, usch... kanske blir piggare efter lite frukost, hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0