Arg Nette åkte till målerifirman...

Ja vad säger man... Kom hem igår till en tapetserad lägenhet. Men hur ser det ut? Tja... hallen säger jag väl inte så mkt om fastän man förstås hade velat att det var snyggare gjort om man fått välja. Men sovrummet/fondväggen då... suck. Nu hade han skarvat på det som saknades med en FÖR BRED bit, så det är 2,5 cm vitt på vänster sida o 1 cm på höger? Dessutom snett skuret förstås. O det värsta av allt... en räkning på TRE tapetrullar o TRE uppsättningar, så 1200 spänn för en vägg som är under all kritik ist för de 800 som jag fick höra från början o som sagt så ser det ut som skit oxå. Hade gjort det bättre själv!!
Orkade inte fara iväg nåtmer igår så tänkte göra det idag istället. Städade o fixade efter målaren igen, hade främmande en stund på kvällen o så blev det lite telefonsurr m kompisar, o så hade jag tvättstugan då. På dagen hade jag förresten en lite date på stan m Anki oxå =)
 
Eftersom jag sovit förjävla dåligt i en vecka nu igen så var jag hur trött som helst men gick det att sova då? Näe... somnade vid halv4 o steg upp 4.15 så det blev ju hela 45 minuters sömn inatt, yeeeey. Efter jobbet for en arg Nette med räkningen till målerifirman. Där var det 2 gulliga trevliga killar som jag pratade med, den ena var han som jag beställde av. De tyckte det lät helt sjukt att jag skulle få betala för en 3:e rulle + uppsättning för att gubben sjabblat, fast det var förstås inte de som bestämde. De bad mig lämna räkningen där så skulle de snacka m chefen. Killen jag beställde med tyckte tydligen inte att jag skulle behöva betala alls eftersom jag var så missnöjd m resultatet ;) Men som sagt, tyvärr är det ju inte han som bestämmer.
Nån timme senare ringde deras chef o frågade om jag inte var nöjd... så jag spydde galla en gång till över gubben som var här. Då frågade han om jag ville att han skulle komma tillbaka o sätta en bit på vänstra sidan så det blev samma som på högra.... nejtack sa jag, då gör jag det hellre själv, lade även till hur dålig jag tycker han är på sitt jobb o han skrattade lite o sa att han kan ju inte fara o kolla de anställda... (nej men då får man det rykte man förtjänar oxå då!!) Han sa att det hade "förstås blivit fel, jag skulle bara betala för 2 rullar..." jaja, försöka går ju iaf eller hur. Less less less.... nu ska det inte en till målarjävel i min lgh!!!
 
Hämtat hem kissarna igen nu då så de är såå keliga sötnosarna. Funderar på att ta en kvällsprommis men vete fan om man vågar pga överfallet igår... helt jävla sjukt alltså, ska man inte tordas ut o gå nu heller? =/ jaja, har ändå jävligt ont i foten så..
 
Imorgon ska då veterinären komma igen o sen på kvällen har jag en liten middagsbjudning... ska bli trevligt =)
Lägger upp några bilder på min "fina" fondvägg oxå, jättenöjd är jag. Eller nåt.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0