Jag ser en ljusning!!

ÄNTLIGEN vågar jag börja tro att pållarna ska friskna till någon gång. Tydligen var det bra att det "gick hål" på Prisses knöl på benet o läckte ut blod o serum som veterinären sa att det var. Igår var knölen mkt mkt mindre o han gick jättebra motför tidigare. Han kände sig t o m så pigg att han sparkade bakut under dagen! Inte så bra dock att han börjar göra sånt för han är ju fortfarande skadad o måste vila. Idag har han även travat lite i hagen, så om han inte passar sig blir det boxhagen igen för den busen. Är ju naturligtvis inte konstigt att han vill springa efter allt stillastående men är man skadad så är man! Har ju dessutom vart plusgrader o regnat både igår o idag så det är ju så halkigt som det bara kan bli typ... fattas ju bara att han går omkull igen! =/
Elsa är väl oxå bättre förutom att jag tycker att bakre delen av hennes knöl inte vill försvinna, o hon har förstås ont när jag är där o klämmer o trycker för att försöka få ut det så jag tror verkligen mina hästar hatar mig nu... varje gång jag är där gör jag bara illa dem =( Försökte ju även tvätta blod runt Prisses sår igår men det var inte heller så omtyckt för han har ju som sagt var fortfarande väldigt ont. Pratat med veterinären idag på morgonen o hon ska komma till oss imorgon igen, för typ 25:e gången på 2½ vecka..?
 
Nåja. Idag fyller min kära far år så på fredag ska jag bjuda dem på middag, gjorde ju det för 1 månad sen när morsan fyllde år så farsan förväntar sig väl samma behandling :D Har precis ätit dagens middag nu, lyxade till det lite idag, nu ligger Homer hos mig o myser o när har tycker att det är färdigmyst för denna gång ska jag gå o diska undan o fixa... skruva ihop skohyllan jag köpte idag oxå. Sugen på en kvällspromenad men är sämre i foten idag så jag avstår, är ju jävligt isigt oxå o har inte råd att ramla o bryta nåt ben :p Jag får göra lite dips o plankan o sånt härhemma istället.
Imorgon efter jobbet har jag tvättstugan o ska städa o så, sen ska som sagt veterinären komma oxå. Blir roligt med alla veterinärräkningar sen...
Nej nu har Homer visst gosat klart för denna gång (han tycker det blir för varmt efter en stund) så nu är det dags att göra lite nytta! Ha en trevlig onsdagskväll folket! =)
 
Jag på jobb
 
Såhär fint är Prisses ben nu =)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0