Målarnisse

Stök o stök... ojojoj.
Jaja som sagt, målarnisse började jobba i min lgh igår. Jag var hem en sväng mitt på dagen o pratade m honom, han sa han skulle inte bli klar förrän fredag eftersom det var så mkt att göra. Eftersom jag tömt alla rum o stoppat in allt i v-rummet så for jag o sov hos mina föräldrar igår.
Red båda hästarna, uteritt m båda o det snöade ju ännu mer igår vilket betyder MER ridsnö!! Var ju riktigt hyfsat underlag o Prissen fick springa av sig lite bus. Jag o farsan var o hämtade spån till hästarna oxå
 
När jag kom hem idag blev jag ju inte precis glad, orkar inte berätta allt men bl a, pga hans felberäkningar blev det några cm för lite tapet till fondväggen, den som jag alltså får betala själv... vet inte hur de tänkt lösa det men jag kan ju inte tycka att jag ska måsta betala en hel rulle till för att han gjort fel? Suck... får väl höra vad de säger, han hade inte fått tag i sin chef idag sa han. Men sur blev jag iaf... sen så har han kladdat en hel jävla del, bl a på mina nya köksbänkskivor (som jag haft i 2 veckor?) för att han inte täckte över dem när han målade i köket... dessutom satt han o drack kaffe ur en av mina svarta Höganäskaffekoppar som han kladdat vit målarfärg på?
Jaja. Han är som sagt inte färdig än heller, ska tapetsera i hallen imorgon o måla färdigt i badrummet. Så jag tyckte inte det var så stor ide´ att städa så mkt idag när han ändå ska skita ner mer imorgon, försökt få iordning lite i köket o sovrummet iaf. Har haft trevligt främmande en stund oxå ikväll =) O tvättar för fullt... men ska bli skönt imorgon när han är färdig o jag får städa o fixa i ordning allt. Ringde bovärden igår o förvarnade honom att målaren var här nu så han skulle komma m nytt badrumsskåp osv, så han var förbi idag på em med dem, jag var precis iväg o besiktigade bilen när han var hit så vet inte vad han har tänkt men hoppas han sätter upp dem imorgon så jag inte får vara utan dem hela helgen.
Bilbesiktningen då oxå, ja... tror killen som kollade min bil var ny, jag kände då inte igen honom (söt var han!) o han höll på dubbelt så länge m min bil motför vad de andra gjorde på de andra bilarna... tyckte han var lite väl noggrann! :D Han hade iaf lite att påpeka men var nog lite snäll när han sa att jag inte behövde ombesiktiga den iaf, sen så hade han fixat nån grej själv oxå på den :D
 
Nåja, ska fixa lite mer här innan jag ska lägga mig på soffan o kika på tv tills jag somnar. Känns som att jag hade kunnat gå o lägga mig redan nu men =)
 
Jag o P
 
O såhär tyckte målargubben att gardinstångshållaren skulle sitta..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0