Omtapetsering o TVÅ sjuka hästar =(

Eländet tar då visst aldrig slut...
Idag sa morsan att Elsa inte ätit nåt på hela dagen, trodde att hon blivit dålig i magen av att ha stått för mkt så morsan var ut o gick m henne ett par ggr under dagen o Elsa var pigg o glad... Men när jag kom dit o skulle ut m henne en sväng såg jag först att hon var jättetjock i ett ben, sen att hon har en stor böld på halsen o det var den som gjorde att hon inte kan sätta ner huvudet o äta?! Såg sen oxå att hon har en mindre böld på andra sidan halsen, inte på samma ställe som den första utan längre ner. De är hårda när man trycker där o hon regerar inte, men kan som sagt inte sätta ner halsen? =/ Äter gör hon gladeligen när man håller upp maten åt henne, hon höll ju typ på svälta ihjäl för hon hade ju inte ätit på hela dagen o hon är ju alltid hungrig =( Fattar inte vad det är o naturligtvis går veterinären inte att få tag på. Hon ska komma imorgon o ultraljuda Prisses ben som för övrigt är rätt oförändrat sen igår så då får hon ju kolla Elsa med... fan oxå vad är det som händer?! Gråtit en skvätt har jag oxå, kanske inte har några hästar kvar snart??!!! :´(
 
Ja o vad annars... ringde bovärden idag (haha är som nästan varje dag det!!) o sa att tapeterna i hallen är olika färger så han ringde chefen för målerifirman som vart här o så for de hit o kollade.... sen ringde han mig o sa att de ska tapetsera om... de ska även fixa fondväggen i sovrummet då förstås, vet inte riktigt hur de tänkt där men det lär jag väl få höra för de lär ju ringa före... så, jag som precis städat efter snubben o fått grejorna där de ska vara, nu blir det att göra om allt igen. O ingen aning när. Kan ju alltid hoppas de skickar nån annan snubbe denna gång så kanske det blir som det ska?
 
Asch orkar inte skriva mer, funderar mest uti hästarna. Så hoppas att alla håller tummarna för att det inte är nåt allvarligt m nån av dem =(
 
Gamle fine Benno som jag får kela med på måndagar
 
 Gos med Agda
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0