Prisse dålig o fullt upp

Usch vilken fredag det blev... morsan ringde på morgonen o sa att Prisse var halt. Hon hade tyckt att han kanske gick lite konstigt torsdagen (jag var ju inte där nåt då) men fredagmorgon när hon skulle ta ut honom i hagen hade han problem att ens ta sig ut ur boxen... Jag ringde veterinären som ville att jag skulle, när jag kom dit, ta tempen på honom, kolla puls, om han var varm nånstans o helt enkelt om jag hittade VART han hade ont. Så efter jobbet for jag dit o konstaterade direkt att det var högst upp på benet han hade ont, han hade även en stor knöl o han hade jätteont, jag fick inte röra, o han släpade benet när han gick. Ringde veterinären igen men fick sitta o vänta på henne från 1 till halv 8 på kvällen innan hon kom... (o jag som hade så jäkla mkt o göra hemma efter målaren oxå)
 
När hon då till sist kom blev hon bestört när hon såg honom. Jag hade ju hoppats att hon bara skulle säga "nej detdär är inget allvarligt, en spruta bara så blir han bra sen" typ... men inte det. Hon ringde o rådfrågade en kollega (typ Sveriges mest erfarna hästveterinär) vad fasen det kan vara o vad han kan ha gjort, men än så länge är det ingen som har nån aning om vad det kan vara. Vi har ju hästarna åtskiljda på vintern så vi vet ju att han inte blivit sparkad eller nåt sånt. O gått omkull i hagen är det inte så troligt att han gjort eftersom han mest bara står o hänger ute, klart han kan ha sprungit utanför att nån sett det men... ja ingen som vet vad han gjort o vad det är som är fel. Vi fotade o filmade även när han gick både framåt o bakåt så skulle hon skicka till kollegan så han får se hur han rör benet.
"Slutade" iaf m att han fick en spruta m smärtlindring o antiinflammatoriskt igårkväll, jag for dit o gav honom en idag o så ska jag dit o ge honom en imorgon sen var det tänkt att veterinären ska komma o kolla m ultraljud om det syns vad som är galet. Han har även "boxarrest" :p får inte gå ute i hagen eller röra sig typ nåt. Läget verkade helt oförändrat idag iaf, lika stor bula på benet.
Ja jag kom då hem vid halv 10 igårkväll, slängde mig i duschen o sen blev det lite vin o surr i trevliga vänners lag halva natten, väldigt trevligt avslut blev det iaf på en sån tråkig dag.
Idag har jag ju då mest fixat o grejat i lgh (var ju även o gav Prisse en spruta då) o nu har jag gjort mig snygg o ska bli bjuden på middag o vin så ska iväg när jag är klar m bloggen =)
Btw på tal om lgh, jag vet inte om det var målarnissen eller bovärden som skruvat upp mina handdukshängare o toapappershållare, men det är då det snedaste jag sett alltså... jisses han var nog på fyllan, jag måste ju göra om förstås för sådär snett går det inte att ha. DESSUTOM är det olika färger på tapeterna i hallen vilket stör mig nåt så jävulskt, tydligen har de inte brytt sig om att det skulle vara samma nr på rullarna. Ja det blir förstås att klaga på det oxå o hoppas att de gör om, jag går förstås o tittar på detdär hela tiden...
Nåväl, önskar alla bloggföljare en trevlig lördagkväll!! =)
 
 
Prissens knöl där han har jätteont =(
 
 
Sovrummet  
 
 
 
Nu ska jag bort =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0