Snälla låt dem bli friska snart...!!

Ja då var ännu en helg över, usch vad de går fort. Men man säger ju att tiden går fort när man har roligt...
Hade ju alltså veterinären igen i fredags, hon kom hyfsat tidigt ändå så jag var hemma strax före kl 18 o hade alltså hela kvällen med R. Mys hos mig m vin o musik o prat. Övriga helgen har bestått av god mat, promenader, kompisar o filmtittande, allt med R... rätt lik förra helgen iofs men hur trevligt o mysigt som helst!!! Lördag när jag var hos hästarna hade Elsa fått ännu en böld på halsen där hon var jätteöm o varm o Prisses knöl på benet var större. Skickade bilder till veterinären som ringde på kvällen o skulle komma förbi söndag igen. Har tappat räkningen på hur många veterinärbesök vi är uppe i nu... Med Elsa var det iaf ingen fara, det var tydligen bara vätska o inget att oroa sig över. Men Prisses knöl bekymrade även henne. Öka Metacamen igen (han hade bara fått halv dos för att börja dra ner på det)... han är för dålig för att åka iväg på någon röntgen så vi väntar att han ska bli lite bättre...
Iaf, idag när jag kom dit hade han fått ett litet sår på knölen som det droppat blod o var från under eftermiddagen. Ringde veterinären direkt jag kom dit, när hon såg det var jag svarade hon "Vad har hänt?!" (igår när hon kom sa jag till henne att det är väl lika bra hon flyttar dit så ofta som hon får komma till oss...) så jag sa att han blödde o fotade o filmade o skickade till henne. Vet inte om det blivit så mkt tryck i "knölen" att det bara måste ut. Men såret är så litet så litet, men hade ändå kommit rätt mkt ur det. Men han har SÅ ont o jag fick absolut inte röra det minsta nu. Alltså jag börjar ju tro att mina hästar aldrig kommer att bli bra...
Elsa har varit hur duktig som helst när jag bökat på med hennes sår, livrädd liten häst o hon lär ju undra varför matte är så elak o bara gör illa henne hela tiden =( Fy vad jag är less detta, när de inget förstår heller varför man gör som man gör med dem. Snälla låt dem bli friska snart...!!
 
När jag for från hästarna stannade jag hos kusin o vi tog en timmes kvällspromenad m hunden Sjunga. Trevligt men kallt!! Suttit under en filt sen jag kom hem o nu 1½ timme senare börjar jag tina upp så smått. Hopp i duschen nu o sen i säng, mina tisdagar är ju rätt tunga o jag måste fara ännu tidigare imorgon oxå, måste hämta lite grejer innan jobbet. Så, på återseende gott folk!
 
Fredagsmys
 
Morgonmys innan jobbet idag
 
Mys efter jobbet idag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0