Strul

Strulet fortsätter...
Ringde en annan veterinär idag eftersom veterinär nr 1 inte kommer när denne säger. Jag var så orolig för Elsa o ville kolla upp vad det var m henne... så veterinär nr 2 kom på eftermiddagen o sa direkt att hon fått komplikationer av vaccinationssprutorna hon fick för 2 veckor sen. Jag trodde inte att de kunde få komplikationer så långt efteråt o har haft häst i 31 år o aldrig varit med om detta... det var alltså inget allvarligt utan nu får hon medicin i 10 dagar o då borde det försvinna, har hon även fått in några bakterier så kommer man måsta öppna upp för att få ut dessa men i nuläget är det bara att medicinera o avvakta hur det ser ut om ett tag. Stackars lilla sötElsan.
Bad veterinär nr 2 att även kika lite på Prisse för att höra va enne trode om honom men eftersom han går så pass bra nu efter några dagars medicinering trode han mest på att han vurpat i hagen o fått en inflammation som flyttar sig neråt, o tyckte att han skulle få gå i hagen iaf bara han tog det lugnt så, o såg ingen anledning att börja kolla upp det närmare nu...
Nu är det meningen att veterinär nr 1 ska komma ikväll men som sagt så gör denne oftast inte det när det är sagt så jag får väl se...
 
Chefen för målerifirman ringde oxå idag o sa att de ska komma o tapetsera om här imorgon. Så nu har jag röjt undan mina grejor igen o lämnat stackars kissarna hos mina föräldrar igen... stackarna, hann knappt ta hem dem så får de åka bort igen. De trivs hos mina föräldrar o kommer bra överens m deras katter men de HATAR att åka bil så jag känner mig så elak men kan inte ha dem här när målargubben är här. O jag skulle gissa att han bara spacklar imorgon o tapetserar på torsdag... så då blir det städa igen då sen. Som sagt, rätt less nu...
Fick iaf en glad överraskning när jag kom hem i em för då har nån snäll granne skottat min bilplats =) Är väl lite svårt för han som sköter snöskottningen här att skotta på parkeringen för det är väl 8 bilar av 10 som tydligen inte används utan de bara står där, dock så har jag en tom plats bredvid min så jag tyckte väl att han hade kunnat skotta där iaf eftersom min bil ju oxå var borta när han var här men det gjorde han inte men nu var som sagt nån granne snäll istället så jag blev så glad =)
 
Nu ska jag till en kompis o kolla film, bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0