Det godaste jag vet!

Men sådärja, äntligen var det helg!! =) Jobbet drog förstås ut lite på tiden även idag men bara lite så slutade ändå tidigt... hem en sväng sen o kelade m Homer o bytte kläder, sen in till stan o gjorde ärenden. Handlade bl a  det sista till middagen jag ska göra imorgon, ville inte handla det tidigare i veckan när jag handlade för dessa ska vara fräscha =) Imorgon kan jag få snävt om tid dock så vill inte måsta åka o handla imorgon. Ska bjuda en kompis på middag o det blir det absolut godaste jag vet; dblmarinerad fläskfile´! Fy satan vad gott det är... till detta blir det rotsaker i ugn, champinjonstuvning, vitlöksbröd, melonsallad m vitlöksdressing o vin/öl! Mmmmums, jag längtar....
Sen kommer det nog mer folk på fest alt att vi far på ngn fest o så blir det nog utgång på det... Challenge denna gång!
 
Nåja, efter ärendena for jag o red Prisse, Emma rider ju Elsa på fredagar o hon var där o red dressyr när jag kom dit. Det såg bra ut =) Med Prisse blev det uteritt idag... det blåste ju väldigt mkt så jag trodde han skulle vara småtokig efter 2 vilodagar dessutom men han var då snäll.
Nu har jag alltså förberett file´n för imorgon o ska även fixa dagens middag sen blir det nog lite soffmys... den tänkta filmkvällen blir inte av för han som ville kolla film åkte på att jobba över istället. Men jag är ändå så trött så ska försöka göra tidig kväll.... haha hur ofta säger jag inte det då... Imorgon till hästarna på fm sen hem o duscha o fixa maten o sånt. Ska bli så trevligt! Jag tycker det är så mysigt att laga mat o dricka nåt vinglas till det =) Att man sen får trevligt sällskap är ju ännu bättre förstås!
 
Justja, den söta trevliga killen från målerifirman som ska fixa min lgh ringde häromdagen, han hade visst glömt att skriva upp exakt vilken tapet jag skulle ha som fondvägg i sovrummet så han ville bara dubbelkolla så det inte blev fel :D Enligt honom skulle de komma hit till veckan, men enligt en annan kille jag snackat med som jobbar på samma firma brukar de ha minst ett halvårs väntetid för att de har så mkt jobb? Haha så vi får väl se då om jag får förtur eller ;) Är ju dessutom i 4 rum de ska fixa så det är ju inte gjort i en handvändning..
 
Nåja nu är jag hungrig så nu ska jag fixa käk, bye!
 
Lite Homergos efter jobbet =) Ja o som sagt så är han bröstfixerad ja, o vääldigt "mammakär"...
 
Haha, ja jag helt enkelt! :D
 
Prisseman fick ha huva idag när det blåste så mkt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0