Gjorde typ en dubbel saltomortal från den grå...

Ja nu slänger jag in några rader till idag t o m!
Farsan ringde 10 i 10 o sa att han o Gunnar kommit överens igår om att de skulle fixa med min bil kl 10 idag. O jag som trodde det skulle bli på em, för jag hade inte fått höra något annat... bråttom blev det ju då eftersom jag dessutom var tvungen handla innan jag for dit o eg hade tänkt tanka bilen o lite annat... nåja, det tog ett tag för dem men det verkar som att de fick till problemet, bara hoppas att lampan inte börjar lysa igen innan besiktningen iaf :D
Red först Prisseman som var rätt småtokig sådär... massa överskottsenergi förstås o så låg det kvar snö hos dem o det var ju jääätteläbbigt, o plusgrader så det tinade ju o droppade o lät överallt o ja det var ju rätt så hemskt förstås. Snö är ju rätt farligt... B-) Jag tänkte att han måste få trava idag fastän det egentligen var för hårt... så vi travade en bit men när vi kom fram till ängen "uppe på berget" så gjorde han ett av sina välkända tvärkast o där låg jag på backen.... hade täckbrallor o de är ju så stora o "halkiga" så jag hade ingen chans att hålla om honom m benen, tidigare har han faktiskt aldrig fått av mig när han gjort sådär men tyvärr denna gång, jag skyller på täckbrallorna! :p Nåja, jag försökte hålla kvar i tygeln men han kastade sig bakåt för det var ju oxå hemskt, när matte ligger på marken o håller fast i tygeln... :p så jag tappade honom ju då, o glad i hågen skenade han runt hela ängen i full karriär, sen tillbaka, sprang förbi mig i samma fart o sen hemåt. Konstigt han fick problem m både syn o hörsel för han missade totalt att jag stod där o ropade o lockade...
Började gå hemåt o ringde mor o förvarnade att han var på väg hem ensam, o jo, han sprang raka vägen hem. Såg på spåren att han halkat som fan men gick faktiskt inte omkull nåt. In i höliret o där funderade han varför stalldörren var stängd..? :D
När jag kom hem gick jag in o bytte till ridbrallor o ridstövlar så jag skulle ha nån chans att hålla om honom om han skulle försöka igen för han är tyvärr en sån pålle att har man börjat m något hyss så fortsätter man, spec om man märker att ryttaren ju faktiskt gick att få av?! Skoj värre! For ju då en sväng till men han försökte faktiskt inget då, han var nog trött efter första svängen... så nu återstår att se om han får ont i benen av all galopp på det hårda underlaget...
 
Sen bytte jag häst o for ut m Elsa en sväng. Lika lugn o snäll som vanligt! :D O veterinären ringde o sa att hon inte skulle komma förrän på tisdag tyvärr.
Nåja, efter ridningen gjorde jag middagen åt mor o far, smarrigt värre, sen hemåt o göra det jag skulle gjort innan jag for som jag inte hann.
Har tro det eller ej även mailat Sensia sjukgymnastik om min jäkla fot som aldrig blir bra, så ska de höra av sig...
Nu är jag lite mör i kroppen efter vurpan så nu blir det slänga sig i soffan innan det är dags att slänga sig i sängen. Bye!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0