Morgonblogg

Nu kör jag en morgonbloggning för det har tydligen blivit svårt att bli av på kvällarna! :D
Igår fredag alltså... jobbet gick väl bra o jag var rätt uppåt av en viss anledning =) Däremot blir jag bara sämre i foten o nu SKA jag se till att få tummen ur o kolla upp den!!
En väldig huvudvärk fick jag i slutet av dagen (fast jag ju inte jobbade så länge) så försökte vila efter jobbet men gick inte så bra då det både ringde på dörren (orkade inte stiga upp men visste vem det var) o smällde i dörrar. Nåja, Emma skulle åka m mig till hästarna o rida Elsa som hon brukar fredagar men hon var sjuk så jag red båda själv. Nu är det ju dock ännu hårdare o isigare efter allt regn som kom onsdag-torsdag o sen frusit på, nu har de ju iaf vinterpjucksen o broddar men förstås gick det ju bara skritta, men det är väl lite bättre än att bara stå i hagen... vi har dem inte i samma hage när de har broddar (en olycklig spark kan ju göra en häst invalid o det vill jag inte vara med om... inte för att mina brukar sparkas men för säkerhets skull!) o då rör de mindre på sig; när de går ihop ser Prisse alltid till att Elsa rör på sig men när de går i olika hagar står de mest o hänger båda två.
Nåväl, red en liten bit i kanten av ängen uppe på berget med Prisse, gräset dämpar ju litelitegrann så där travade jag lite o han blev riktigt busig när jag vände hemåt o nån liten bakutspark kom det t o m, han är ju inte precis den som brukar göra några större språng fastän han är busig så man skrattar bara åt hans försök :D Men inte konstigt att han har överskottsenergi nu ju, länge sen han fick springa av sig...
Supertrött som vanligt fredagar efter jobbveckan så det hände inte mkt på kvällen.
 
Nu har jag legat o dragit mig på morgonen o kelat m kissarna, o nu ska jag vara lite duktig innan jag ska iväg o byta morsans present till en större storlek, sen fara o skritta hästarna (suck, booring) o fira mor. Hon öppnade presenten igår alltså, fast det är idag hon fyller. Syrran m familj ska ju oxå dit idag så då får jag träffa dem oxå. Sen är det väl inte omöjligt att det kommer mer folk, hon fyller ju faktiskt jämnt men har inte bjudit nån eftersom hon inte tycker det är så mkt att fira :D
Nåväl, sen ska jag hem o förbereda middagen jag ska bjuda dem på imorgon o så är det inte omöjligt att det blir nåt vinglas ikväll... men det blir lugnt iaf o ingen utgång eller så, måste vara pigg imorgon! =)
 
Vilodags
 
Jag o P
 
Jag o E
 
Kvällsgos
 
Homer säger godmorgon till Agda
 
 

Kommentarer
Postat av: Johnny

Du är verkligen en vacker kvinna med underbara former 😊

2016-03-26 @ 10:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0