Så det kan bli

Haha ja det blir inte alltid som man tänkt...
Har just haft en väldigt trevlig (o pratglad) kille i min lgh. Jag slutade tidigare idag eftersom jag jobbat så mkt senaste veckorna o min tanke var att lägga mig o vila eftersom jag inte kunde sova inatt (bl a pga förkylningen) men direkt när jag tagit ett par treo o skulle krypa ner så ringde det på dörren o där stod då denna kille. (Jag ringde till min bovärd i förrgår för att fråga om han visste när jag skulle få tapetserat o målat o passade då även på att nämna den droppande kranen i köket så denna kille kom just för att byta den... jag trodde typ bara att de skulle byta packning eller nåt men jag får alltså ny blandare o allt... o det är ju förstås bra, men min vila flög ju all världens väg ;) haha jag glömde dessutom att jag öppnat jeansen, var ju på väg i säng, så jag undrar vad han tänkte när jag öppnade dörren!  Sen har även bovärden kikat in o han är ju lika glad o trevlig, o pratglad. Jag passade på att fråga om jag fick ta bort den typ 100 år gamla... hm vad det då heter, sitter under köksskåpen o förr i tiden hade de socker, mjöl o grejer i de plastlådorna... jag hade tänkt ta bort den iaf o måla om där själv, men jaadå sa han o ringde dessutom till målaren direkt o bad att de skulle måla där också när de kommer hit o fixar allt det andra. Jag var nämligen in där igår o valde tapeter o så sa han att de kommer om ca 2 veckor. Och naturligtvis ska jag vara besvärlig o ha en fondvägg i sovrummet, vilket man får göra om man vill men man får betala det själv. Naturligtvis valde jag en dyrare tapet också så det kommer gå på 900 spänn för den väggen, o då fick jag det billigare än vad det egentligen skulle kosta. Tänk om man nångång kunde nöja sig med det man får gratis...
 
Jag har ju även vart o köpt en ny hatthylla som jag tänkt sätta upp ist för den gamla fula som sitter nu, o så frågade jag bovärden om nya handdukshängare o sånt när de renoverat för man kan ju inte sätta upp de gamla fula... o betalar inte dem så gör jag det själv har jag tänkt sen jag flyttade hit! Jaa... tror ni att han tycker jag är nå besvärlig? :p nya bänkskivor i köket kommer jag också att få. Men då sa jag faktiskt att han fick fria händer att välja ut dem själv! Haha får se hur de blir då, vad han har för smak.
 
Nåja jag skulle rida lektion för Linda N nu på em men fick just ett sms från henne att det kört ihop sig på hennes jobb så hon skulle inte hinna. Synd för vi behövde verkligen det jag o Prisse men vi får dressyra själv då. Inte samma sak dock
 
Ja vad har mer hänt sen jag skrev sist... jobbat o jobbat o ridit o tränat... var sista gången på (F)army fitnessen i tisdags, tyvärr var det många borta. Vi hade ju då fystest o oj så hemskt... jag var ju inte i form kan jag meddela, pinsamt dålig! =( Nu är jag SÅ grymt less också att ha ont i foten, o att inte kunna springa.. så jag sprang ändå. Hade hyfsad kmtid faktiskt men fy satan vad jobbigt det var, jag har ju inte sprungit på 9 (NIO!!) veckor nu! Har tänkt senaste veckorna att jag ska kontakta sjukgymnasten så fort jag känner att jag har tid att fara dit... men det har jag inte tyckt att jag haft. OK, på måndag SKA jag göra det! När jag sprang tänkte jag att jag får väl se om jag kan gå på foten dagen efter (igår alltså), men tyckte inte direkt jag var nåt sämre i den igår men däremot idag. Ajaj!
Jaha så vad har mer hänt... råkades köpa en ny jacka häromdagen... som jag verkligen behöver, hrm.
Har även målat en stol som jag ska ha i sovrummet, där allt ska gå i vitt. Även tapeterna blir vita, lite skimrande o så en svart fondvägg, även den lite skimrande... tycker det är SÅ snyggt m svart fondvägg, o så vit säng mot det. Var lite tveksam att det skulle bli för mkt svart dock eftersom väggen är rätt lång, men nu har jag ju beställt det så nu är det bara stå sitt kast!
Fasen vad trött jag är alltså... åh vad jag hade behövt dendär vilan.. men nu iväg till pållarna! Ciao!
 
Är visst nåt knas m datorn nu så det går inte ladda upp bilder.... sorry! :p
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0