Sjukgymnast, äntligen!

Nu är det hög tid för ett inlägg här känner jag!
Så vad har hänt... i tisdags hade jag veterinären till hästarna, de fick sina vaccinationssprutor o tänderna kollade o så har ju Elsa fått en knöl som veterinären dock sa var helt ofarlig. Hon hade ju även fått som ett sår nere vid hoven, tror hon hade halkat innan de fick sina vinterpjucks o broddar o skurit upp sig lite så vi rengjorde det, skar bort en flik o så fick hon ett sött "gipsbandage" o vila några dagar. Vila skulle de ändå göra efter vaccinationerna oxå.
Är ju som sagt värdelöst ridunderlag nu innan snön kommer så försökte få hyra ett ridhus imorgon så Prisseman skulle få springa av sig lite men jag fick aldrig nåt svar så jag fick tydligen inte hyra det... dålig stil att inte svara kan jag ju tycka. Ska köpa månadskort i ett annat ridhus till veckan tänkte jag så ska jag o Emma åka dit m honom när vi kan så han får jobba lite den token. Emma har förresten köpt ett jättefint schabrak till Elsa som hon kommer bli så snygg i! (För dem som inte vet så är det en filt som man har under sadeln när man rider...)
 
Hm vad annars... fr o m idag har jag kortare arbetsdagar torsdag, har gett bort ett par timmar eftersom jag fått mera tid hos en annan kund så det var skönt, mina torsdagar var ju väldigt långa tidigare. For inte till hästarna idag heller eftersom de ska vila o morsan sköter ju insläpp o fodring osv då så jag slipper köra flera mil för det. Jag är ju som bortskämd med världens bästa hästskötare =)
Hade funderat på att ta en promenad till en gammal kollega ikväll då men är sämre i foten idag, har ju bättre o sämre dagar fastän jag alltid har ont... de ringde faktiskt från sjukgymnastiken imorse o hade fått ett återbud o undrade om jag kunde komma dit 2 tim senare men jag kunde ju inte lämna jobbet bara sådär, måste ju som veta i förväg så jag kan ta ledigt eller iaf planera dagen lite annars, så få se när de hör av sig nästa gång då =/
Haha precis när jag sitter o skriver så ringde de igen o hade fått ett återbud imorgon så nu ska jag dit då istället, perfekt! Hoppas bara att de kan göra nåt åt eländet..
 
Imorgon var det fredag igen då ja, äntligen! Far till hästarna efter jobbet sen vet jag inte riktigt vad jag hittar på, kanske far o hälsar på nån kompis. En kompis ringde oxå nyss o sa att hon var sugen att gå ut på lördag så vi får väl se om det kanske blir nåt sånt då, om vi hittar nån trevlig fest.
Nu kurrar då magen o tycker det är middagsdags så det är väl bäst att röra ihop nåt. Bye for now!
 
Jag på jobb
 
Homer vill alltid hjälpa mig renbädda sängen o så blir han alltid trött o somnar istället.. :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0