Torsdag, fredag, lördag

Nu är det dags för lite bloggande! ;D
I torsdags var jag ju då till hästarna efter jobbet. Lång jobbdag som blivit ännu längre sen det tillkommit ännu mer så blev rätt sent, o kallt var det... usch o fy. Red bara Prisse o det var fleecekallingar o öronmuffar på! Sexigt ;) Hårt i marken så vi tog ett lugnt dressyrpass. O mörkrädd var han! Söthästen...
I torsdags var förresten bovärden hit oxå o bytte mina bänkskivor i köket, blev så fint =)) Men inga j-vla målare i veckan som de sa, morr...
 
Igår fredag hade jag ju kortdag. Trodde jag skulle klara mig utan lunch då men höll på att svälta ihjäääl (hm) så svängde in en snabbis hemma när jag körde förbi mellan kunderna o gjorde ett par mackor som jag tänkte käka i bilen. När jag kom ut m 1½ macka i näven hör jag "Hej!!" ovanför mig i trapphuset. Där stod min söta granne (som jag för övrigt trodde hade flyttat eftersom jag inte sett honom på flera veckor). Då började han prata om att på söndag skulle han hämta sin skoter o att han bor ovanför mig, eller snett ovanför rättade han sig, o undrade om skotern skulle vara hemskt mycket ivägen för mig om den stod bredvid min balkong...? Jag skrattade bara o sa att det går jättebra att ha den där (jag gör väl inget där i vinter heller). En glad kille sken upp o tackade så mycket o önskade mig en trevlig helg innan jag sprang ut tuggandes på min macka :D
Avslutningsvis på jobbdagen hade jag en trappstädning, brukar göra bort den tidigare under veckan men hann inte i veckan. Där träffade jag på en farbror som bor i huset som jag inte sett på väldigt länge, o han blev så glad att se mig att han kramade om mig o frågade vart jag hållit hus så länge :p Haha det är så roligt med dessa trevliga pratglada gamlingar!
 
Nåväl, for till hästarna efteråt o höll lite lektion m Emma o Prisse (hon hade ridit Elsa oxå innan). Lite hårt i marken även då så det blev inte så hårt men både Emma o Prisse verkade trötta efteråt! :D Det gick då bra iaf o han hittade inte på några dumheter alls.
Sen skjutsade jag hem Emma o for själv hem o duschade o fixade, sen kom Anki o hämtade mig så for vi en sväng på stan o sen ut o käkade på Thai Garden, sen kom hon hit till mig o hälsade på. En trevlig kväll! =) När hon farit var jag sjukt trött så det blev en rätt tidig kväll o har sovit hyfsat, men Homer ville att jag skulle stiga upp tidigt som vanligt. Försökt vara lite duktig nu på morgonen o göra lite nytta men det går sakta... dessutom måste jag ju blogga oxå... :p Ska snart til hästarna men tyvärr är det flera minusgrader fortfarande så kommer ju att vara hårt i marken idag oxå, blir mest bara skritt alltså. Hatar denna jävla årstid! Långt till ridhusen oxå plus att det är dyrt o jag har inte råd med sånt nu. Hovslagaren som skulle kommit i veckan gjorde inte det heller så förutom att det är hårt är det ju även halkigt för dem. Nu har det iaf inte snöat där jag har hästarna (snöade rätt lokalt i torsdags men alltså inte där) men är ju halkigt ändå när det är hårt o rimfrost. Jaja bara gilla läget...
 
Efter hästarna är det hem o duscha o städa lite sen ska Sandra komma o hälsa på =) Ska bli så trevligt, vi träffas alltför sällan.
Bye for now!
 
Torsdagmorgon. Trött Homer när matte stiger upp 4:15..
 
Trött Homer vill oxå ha smink
 
Torsdag, jag o P ska ut på ridtur
 
Såhär set d ut utanför mina fönster nu =(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0