Tvätt o städdag...

...idag, sådär lagomt kul! :p
Gått bra på jobbet iaf fastän jag som vanligt vart trött o med huvudvärk o ont i magen. Måste fasen blivit allergisk mot ngt mer än laktos, haft ont i magen kostant i ett par veckor. För att inte prata om foten då, börjar vara 3 månader snart... jaja bara krämpor på gammeltanten! ;)
Ringde bovärden då idag o bad honom komma hit på em. Presenterar mig alltid som "den besvärliga tjejen" när jag ringer... äsch är väl bra att jag håller honom med jobb! ;) Han fick bända loss den sabla hyllan i köket, fixa den nya kökskranen som hade nån jäkla varmvattenspärr som jag enbart störde mig på... såna brukar man ha för att inte barn ska kunna bränna sig tydligen men här finns inga barn o kommer inte att bli heller! Ja o så bad jag att få nya ugnsplåtar vilket han skulle beställa åt mig, o så måste han fixa nedre ugnsluckans stängning... han hade med sig mina nya bänkskivor oxå men skulle sätta fast dem senare i veckan alt senast på måndag. Han fick ju äran att bestämma färgen på dem själv o det gjorde han bra ;) Sen så påpekade jag oxå att jag måste få nytt badrumsskåp o även nytt proppskåp i hallen efter renoveringen eftersom de är rostiga o fula... han skrattade åt mig men jag tror inte han vågar sätta upp de gamla igen ;)
O naturligtvis har inga målare hört av sig om att de tänker komma snart... åh jag vill få allt klart här nu ju! Jaja bara fortsätta vänta dårå.
 
Har som sagt var städat hemma o haft tvättstugan ikväll, sitter o kikar lite på tv nu o ska strax hämta in sista tvätten sen krypa ner under täcket. Torsdagar är tidigaste morgnarna för mig... men nu är det snart helg! Har även annonserat efter en medryttare till Prisse ikväll eftersom jag inte har tillräckligt m tid o ork att rida så mkt som han behöver. Får väl se om nån lämplig hör av sig för jag sätter inte upp vemsomhelst på honom. På fredag ska Emma rida honom, jag ska ha lite lektion m dem. Hon har ridit honom 1 gg förut men det var i vintras så längesen nu!
Förresten så lyckades jag då tydligen med att få igång motorvärmarstolpen via internet igår för den var då på imorse, skönt slippa frysa häcken av sig! :D Är ju svinigt kallt nu o har kommit några snöflingor idag, usch o fy jag vill ha sommar...
Nåja, bye for now!
 
 
Homer vet sin plats!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0