Efterlängtade helg!!!

Tjohoo, förkyld igen..! Suck...
Ber om ursäkt för dålig uppdatering här. Hade faktiskt tänkt skriva igårkväll men var sjukt trött o efter 2 vinglas när jag satte mig o skulle blogga märkte jag att det fan var jobbigt att skriva, haha jag blev påverkad av 2 glas alltså... måste vart för att jag var såå jäkla trött! Så bloggandet fick vara..
 
Nåväl. I torsdags var jag så nöjd att jag ordnat vik till alla jobb så bra o jag själv hade ju planerat att sluta tidigt fredag eftersom det blev mkt övertid förra veckan o jag tyckte jag förtjänade det helt enkelt. Skulle ju till Ikea efter jobbet med tänkte jag. Ja men då ringde ännu en tjej torsdag o sjukanmälde sig fredag så då blev det genast krångligt igen. Ännu en gång vill jag då tacka "mina" gulliga vikarier som ställde upp o jobbade mer fredag än vad som var tänkt, vilket även jag gjorde men det är ju en annan sak. Jag löste det som så att jag steg upp 3.30 o for o jobbade, blev 2½ timme mer än jag tänkt men slutade ju ändå rätt tidigt eftersom jag började så tidigt...
Så, efter jag slutade for jag o hämtade glasskivan jag beställt till rumsbordet, sen hem o käka nå lunch o så iväg till Ikea då. Det var jag o AnnaStina som skulle fara men pratade med min kompis Petter på fm o han var oxå lite sugen på att följa så det blev att han gjorde det. Tur för mig för då ville han köra, han tänkte att jag var trött efter dagen (vilket jag förstås var o han hade ju haft sovmorgon han o dessutom gillar han att köra bil så..) så det var jävligt skönt att slippa köra!
Störigt på Ikea var dock, att förra gången jag var där skulle jag köpa en liten hylla men glömde det... så skulle köpa den nu men då var den slut?? Åh, jag var in på nätet o kollade innan vi åkte o då var det 14 st kvar eller nåt men de hann alltså ta slut! Jaja inte mkt att göra åt det! Köpte iaf sängborden jag tänkt, hallspegel o massa annat.
Min plan var ju att montera sängbord o fixa massa annat när jag kom hem men sa på hemvägen att jag var för trött så det skulle nog bara bli nåt vinglas o mys i TV-soffan med Homer... men då erbjöd sig Petter att komma in o hjälpa mig m sängborden så jag skulle få dem klara igår då han visste att jag hade så mkt annat att göra idag. Sagt o gjort, jag o världens snällaste Petter (han ställer typ alltid upp o hjälper till m olika saker) monterade sängborden sen for han vidare o grattade en kompis som fyllde år o jag fick äntligen mysa ner mig i soffan m ett vinglas, o salta kex o ost lyxade jag oxå till det med... o Homer kom förstås oxå o ville vara med, sötkissen =)
 
Sen sova några timmar men vaknade strax efter 5 (då jag stiger upp så tidigt under veckorna kan jag ju aldrig sova länge under helgerna heller) med världens huvudvärk o ont i halsen o täppt i näsan o.. ja som sagt förkyld igen. Känt hela veckan att det vart på g, suck! Få se hur dålig man blir denna gång då..
 
Nu håller jag på o fixar i lgh o ska städa med sen in till stan o göra massa ärenden o även fika m en kompis, sen till mina stackars "bortglömda" hästar (jag hade t o m inbillat mig att jag skulle hinna dit igår efter Ikea... så optimistisk man kan vara haha! Iofs hade jag slutat så tidigt som jag egentligen tänkt hade jag kanske hunnit men) Ikväll var planen lite vin o lite besök men jag får se hur jag mår om jag orkar med nåt av det. Kanske ställer in allt o bara myser m kissarna istället o försöker kurera mig!
Sådärja, klart för denna gång, puss o kram! =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0