Glad men trött

Jisses det är allt en bra trött Nette som sitter här nu...
Måndag betyder alltså ny jobbvecka. Även första dagen på min "nya tjänst", som gruppledare då. Började med att chefen ringde på morgonen o hade fått en sjukanmälan haha... men eftersom jag inte ens hunnit få telefonnummer till folk jag behöver osv, så fick han fixa vikarie nu så det löste sig iaf.
Eftersom jag var sjuk förra veckan har det förstås strulat med nycklar idag, det är ju lixom standard nuförtiden... löste sig iaf men nycklarna har jag inte fått tbax ännu.
 
Ringde min nya bovärd imorse o bad att få vara med när han besiktigade lägenheten så vi bestämde en tid sen träffades vi där. Vilken tur jag hade med bovärd säger jag bara! Var rädd att det skulle vara nån surgubbe som skulle säga att han tyckte det såg så bra ut att inget behövde åtgärdas... men nejdå, han höll ju med mig om att det inte var städat, han tyckte tapeterna skulle bytas i alla rum (hall, kök, sovrum o v-rum!!) målas om i toan o så flirtade jag lite så att det lät som att jag skulle få uppfräschat i klädkammaren oxå... där är det väl inte gjort nåt sen huset byggdes o det är rätt gammalt!! Även halltaket måste målas o vissa saker var trasiga som han ska byta ut. Sen skulle han faktiskt ge mig mer pengar för städningen än vad jag sa att jag ville ha.... det är förstås dem som haft lägenheten som får stå för hela kalaset eftersom de har förstört rubbet typ... o dessutom då inte ens städat?? Fattar inte hur man tänker... om de bara gett mig nycklarna sådär 2 veckor tidigare hade det ju motsvarat en halv hyra vilket jag fått vara nöjd med, men eftersom de skulle vara jävliga o hålla på dem till sista stund så får de pröjsa istället!!! Så jävla rätt åt dem... om de då sen betalar var ju en annan femma, men jag skulle tydligen få pengar av hyresvärden iaf...
 
Så efter jobbet var jag in o hämtade ut resten av nycklarna samt ställde mig i kö på ett garage... hade ju bara tagit stolpe vilket jag ångrar, fasen vad skönt att slippa sopa snön av bilen på morgonen när den skiten börjar komma men fanns förstås inget ledigt garage nu =/
Hade förstås en massa ärenen o fix till lägenheten sen oxå, sen åkte jag dit o började städa. Men jag måste ju skrubba varenda millimeter o det tar sin tid o jag är SÅ less redan, är så trött o känns som att det inte händer nånting. Har ju ingen aning om när de kommer o börjar renovera heller, då blir det ju en riktig jäkla röra, alla rum dessutom... kul att bo där då! =/ Men fint blir det ju sen! ;) Håller även på o diskar allt som ska in i köksskåparna... har även tvättat alla sängkläder o handdukar ikväll så de är fräscha =) Men det fanns inga skurgrejor i tvättstugan ens, vet inte om det är meningen att man inte behöver städa den eller?? Har jag då aldrig varit med om! :p
 
Imorgon blir det lunch med chefen, försöka få tag i mina nycklar o sen efter jobbet fortsätta skrubba i lägenheten. Måste få det att HÄNDA nånting där nu... funderar även när jag ska ha tid att fara o köpa en ny TV, kanske måste ta dit den gamla till att börja med så man har nåt att se på iaf.
 
På väg till jobbet
 
Min favoritkundhund! :D Flera av mina kunder har hundar på jobbet men dethär är min favorit; gamle Benno!
 
Måste ju alltid klia honom lite...;)
 
Såhär glad blir Homer när matte äntligen kommer hem =)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0