Sjuk igen?!!

Nej piggare har jag ju inte blivit kan jag meddela... fan oxå! Som om jag har tid att vara sjuk nu igen då?? Jag har ju hur mkt som helst att göra i helgen! O jag KAN inte vara hemma från jobbet till veckan, har ju precis vart hemma en vecka o nu har jag ju dessutom börjat som teamleader då kan man inte börja med att vara sjuk! Vi har redan en anställd som är sjukskriven o en åker bort på semester nu så det är nog körigt som det är. Får fara till Apoteket sen o köpa nå mirakelmedicin helt enkelt. 

Igår jobbade jag ju då sen var jag tvungen fara till Skellefteå på ett möte. När jag var på väg dit ringde Håkan o undrade om jag behövde lite saker, han har precis sålt huset o hade lite grejer han ville bli av med.  Så när jag kom hem for jag först o köpte lite grejer i stan, hittade bl a en byrå som jag tänkt ha som sminkbord men  måste måla det oxå, det är mörkbrunt o jag vill ha det vitt... så det var bara att fara o köpa mer målarfärg oxå då,samt gardinstänger o sånt. Sen for jag till Håkan så for vi till huset o där köpte jag några taklampor o en längre gardinstång sen fick jag ett par hyllor han bara ville bli av med... så det blev lite fina affärer, jag behövde ju taklampor i alla rum så nu är det bara i hallen jag saknar, där behöver jag tyvärr 2.

Iaf så messade kusin Jeanette att hon var hos sin pappa (alltså min morbror) som fyllde år igår, han bor faktiskt bara 2 hus från mig o hon undrade om jag ville komma dit o fika. Såklart jag ville hälsa på där fast jag förvarnade om att jag var sjuk o jag kände att jag blev bara sämre o sämre när jag var hos Håkan oxå. Men for iaf dit då sen o fikade lite, fast så mkt smak kände jag ju inte :D Det fick iaf bli min middag, haha... sen ville Jeakomma förbi o titta på min lgh o när hon väl var här ville hon hjälpa mig att montera ihop hallbyrån jag köpt som låg omonterad då jag inte haft tid, min plan var att försöka få ihop den igår men jag hade hunnit sluta ut det när jag blev så dålig.Nu propsade hon dock på att vi skulle göra det så det var bara att säga OK! :p

Då var det ju nästa problem, jag hade inga verktyg. Jag vet ju att jag HAR nånstans hos mors-fars men vart vet jag inte så jag hade inga i lgh. Då kom jag på, att när jag körde undan bilen just innan så träffade jag ju en jättetrevlig granne som höll på att fixa o dona i bilen o garaget, han stod o surrade lääänge o var så trevlig! Han berättade även en hel del om dem som bott i min lgh, vilket även en till granne gjort... Nåja, jag tänkte att han kanske ville låna ut lite verktyg om han var kvar vid garaget, så jag sprang ut o joodå han langade fram de verktyg jag behövde =) Så det blev montering av byrå men jag kan ju säga att Jea gjorde i stort sett allt... jag skyller på att jag feberyrade o var vimsig pga det, för jag fattade inte mkt! :D Har varit VÄLDIGT vimsig hela veckan måste jag säga, mkt att tänka på nu... Nåja, vad som är kvar är iaf att skruva fast skenorna till lådorna (8 st, rätt stor byrå) så det ska jag se om jag lyckas fixa idag haha... Hade förstås tänkt fara till hästarna idag men det blir då inte, får se hur jag mår imorron för det har fan inte fått mkt motion senaste veckorna... usch vad dåligt samvete jag har. Emma red Elsa igår iaf men Prisseman behöver verkligen få ordentligt m motion =/ Jaja kan ju inte rå för att man blir sjuk...

Ska strax iväg till Apoteket iaf, det blir det anda jag ska göra utanför lgh idag, sen fixa det jag orkar här. Känns inte som att det blir så mkt! :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0