Bockserier o bakutsparkar

Helg! Senaste dagarna har bestått av jobb, hästarna o lite promenader typ. O Homer har vart tokkelig senaste dagarna så mycket gos i soffan har det blivit :D I torsdags red jag Prisseman för första gången sen hans senaste skada, drygt 3 månader sen sist alltså. Blev en stund i paddocken bara o han var då så snäll. Jag har ju vart orolig att han skulle busa eftersom han gjort det hur mkt som helst senaste månaderna när jag tömkört honom, förut har han ju inte vetat hur man gjorde men när han väl kom på det var det tydligen förjävla roligt tyckte han!! Värsta bockserierna o bakutsparkarna. Jag är ju inte alls van sånt o skulle flyga som en vante om han gjorde så när jag red, o om han märker det skulle han ju aldrig sluta... sån är han den lille rackaren! ;) Därför har Elisa ridit honom ett par ggr för hon är ju jätteduktig med busiga hästar men han gjorde då inget m henne heller.
 
Nåväl, det var då inte länge jag red honom men satan vilken träningsvärk i benen jag fick! Har ju ridit Elsa men det är som inte samma sak, haha...Prisseman kräver jävligt mycket mer ridning lixom.
Igår tömkörde jag honom över cavaletti o avslutade med att hoppa ett litet hinder vilket han alltid tycker är jätteskoj =) Emma red lite dressyr med Elsa, sen kom hovslagaren så nu är de fina i fötterna också. Förhoppningsvis blir Elsa lite mindre snubblig också m lite kortare tår.
Igårkväll gjorde jag inte så mkt... letade lite kläder på nätet, kelade m Homer, surrade i telefon o såg på TV typ :p
Imorse tog jag en promenad sen har jag vart på stan o gjort av med lite pengar på diverse saker. Slöat i soffan m Homer (jag o hästarna har vilodag idag, rätt skönt), städat o fixat o donat lite. Hittade faktiskt en femhundring nyss som jag glömt bort, bra när man har gömmor sådär som man glömmer bort hehe. Snart ska jag börja m middagen o sen ska jag till en kompis ikväll.
 
Imorgon ska jag plantera om lite mer blommor på morgonen sen ska jag o Emma o rida mina pållar, sen blir det nog nån promenad o så...
Btw så har jag tagit hem min egen bil nu igen o den har startat klockrent nu några dagar...men jag kan ju inte säga att jag litar på den... det var ju som att den drog ström nånstansifrån men farsan har kollat o kollat o sen har den inte gjort det nåtmer... men är ju konstigt om ett fel rättar sig självt utan att man gjort nåt åt det. Så vi får väl se hur länge den vill starta...
 
Nåväl, nu är jag hungrig så nu ska jag börja m käket =)
 
 
Efter ridtur i förrgår
 
Homergos idag =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0