Bråkig bil o en katt mindre =(

Blir visst längre o längre mellan mina uppdateringar ;) Nja men tycker väl inte jag har så mkt intressant att blogga om. Väldigt körigt på jobbet senaste veckorna vilket gör en väldigt trött Nette på kvällarna efter hästar o div annat som måste göras. Ikväll tvättstugan o annat fix... imorgon äntligen fredag men blir en jävligt trist helg eftersom hjärtat är långt borta o jobbar o inte kommer hem förrän måndag =/
 
Min bil har ju dessutom börjat bråka, förra helgen när vi var i stan o skulle hem så ville den inte starta, blev att putta igång den/startkabla 3 ggr den dagen så jag hoppades att det var batteriet som var slut o köpte ett nytt... Robban satte in det åt mig o sen startade den fint. Ett par dagar iaf. Måndag när jag varit hem på lunch ville den inte starta igen.... morr!! Som tur var har jag ju då en sån snäll pojkvän som lånade ut sin fina bil så jag körde den hela veckan. På fredagen skulle de försöka kolla vad som var fel på bilskrället, då startade den helt plötsligt... o då kunde de inte se vad som var fel. Sen starade den även i lördags, men inte söndagkväll när jag skulle prova! Så jag har kört Robbans även hela denna vecka, försökt starta min några ggr men nu vill den inte alls vara med. Imorgon när jag slutat jobbet ska farsan komma o försöka få igång den så ska jag köra den till dem så får den stå där tills "vi" hittar felet... tyvärr känner man ju ingen bilmekaniker heller =/ Men nu ska jag låna morsans lilla bil istället, vill inte nöta upp Robbans...
 
Har ju även haft sorg då vi var tvungna låta vår fina kisse Rulle somna in. För 1 vecka sen märkte mor o far att han var jättedålig o ringde djurkliniken o fick komma dit akut. Han hade stenar i urinen o opererades, var för dålig för att få komma hem den dagen så han fick stanna över natten o de gjorde vad de kunde för att han skulle må bättre. Tyvärr mådde han fortfarande mkt dåligt på fredagen när de ringde mig o jag tog beslutet att han skulle få somna in o slippa ha ont mer. Jag o Robban for dit o var med när han fick sin spruta, oj så tråkigt det var!! :´( Rulle var min katt från början men har bott hos mina föräldrar senaste åren o lämnade ett stort sår i allas våra hjärtan! Inte minst Zelmas, hon har levt m honom i ca 10 år nu o går mest bara o letar honom stackars kissen...
 
Ja denna helg kommer att tillbringas mest i stallet o hos en kompis. Ska pyssla extra mycket med pållarna! Inte ofta man ser fram emot måndagar men nu gör jag det ;)
 
Rulle myser i gräset

Jag o Elsa innan ridtur igår
 
Världens finaste bokhyllsprydnad :D
 
Bara jag på jobb
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0