Bubbel o mys

Men hallå där!! ;)
Som vanligt länge sen sist! Har alltså hunnit hända endel. Under förra veckan har det som vanligt varit jobb o hästar... o veckorna när Robban är hemma bjuder han mig ju alltid på golunch, hehe lite skillnad från mackorna jag äter de andra veckorna. Tog ledigt i fredags o så for vi tidigt till hästarna för att ta oss iväg i hyfsad tid sen, vi åkte ju iväg o bodde på hotell o hade hyrt bubbelpool osv genom Robbans jobb. Det var hur mysigt som helst =) I övrigt har det varit rätt lugnt o skönt. Söndag var vi iväg till Luleå o shoppade lite, jag köpte bl a en ridhjälm o dyl till min mor som börjat rida igen! =) Eftersom hon vet att jag gärna vill ha ridsällskap när jag rider ut Prisse o mina fd medryttare slutat rida allihop så frågade hon om hon fick börja rida Elsa. Så vi har väl hunnit vara ut 3 ggr nu tror jag... morsan red ett par säsonger på ridskola för kanske 25 år sen, men sen har hon ägnat tiden åt allt annat runt hästarna förutom just ridningen. Men nu har hon alltså börjat om så smått igen, skoj!
 
I måndags hade jag eg oxå bett om ledigt men det strulade ihop sig (ovanligt...) o jag var tvungen fara till en kund iaf för det fanns ingen jag kunde skicka dit. Resten av dagen spenderades iaf med Robban innan det var dags för honom att åka iväg på jobbvecka igen, suck. När han farit for jag till hästarna, red Prisse på ängen hemma o han var hur pigg som helst o låg på hela tiden. Han fick galoppera rätt mkt för han behöver springa av sig... Uteritt med Elsa. Igår tisdag var vilodag för hästarna o efter jobbet gjorde jag inte mkt... grymt nere o på dåligt humör, hade inte lust med nåt. Sovit förjävla dåligt oxå senaste nätterna så är riktigt trött...
Idag då jobbat som vanligt, sen vart o ridit hästarna. Prisse red jag först ut i skogen o sen på ängen, rätt pigg pålle även idag. Elsa uteritt, hon fick bl a galoppera uppför sin favoritbacke haha hon älskar den backen o blir riktigt svår att hålla, vågar inte låta den gamla snubbelmajan galoppera så fort längre av rädsla att hon ska snubbla omkull igen. Men hon är så söt när hon är sådär pigg, jag måste bara skratta åt henne, söthästen! =)
 
Imorgon har vi då nåt så tråkigt som begravning för min farbror. Sedan hade jag väl tänkt motionera hästarna oxå.
Nu lite mys m Homer!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0