Shopoholic?

Helg! Så skönt att vara lite ledig även om en helg går fort.
Oj vad jag var arg igårmorse. Snöade massor under kvällen o natten o jag far ju så tidigt på morgonen så självklart är det ingen som varit o plogat den tiden. Innebär alltså att först pulsa i djupsnö till bilen o bli sjöblöt om fötterna. Sen sopa av typ 2 dec snö från bilen, vilket jag förstås HATAR. Hade inte tänkt orka fara in till stan o hämta firmabilen för jag visste ju att det skulle vara oplogat på den parkeringen oxå o så sopa av en till bil då med lika mycket snö på? Nej, hade ingen lust med det. Men då insåg jag ju att jag hade grejor i firmabilen som jag behövde till första kunden... så det var bara att åka dit då. Plumsa i mer djupsnö, bli ännu blötare, sopa av en till bil o sen naturligtvis KÖRA FAST några gånger på parkeringen för firmabilen är ingen snöbil precis. Tog mig iaf från parkeringen tillslut o kom till första kunden väldigt blöt o grinig o mycket senare än jag tänkt.
Efter jobbet in på las på nå undersökning o sen till pållarna o red. Prissen tyckte det var "läskigt" med massa nysnö så han var väldigt svamlig, ovanligt... Elsa däremot är ju alltid snäll. Sen var jag o hälsade på kusin Jeanette på kvällen =)
 
Imorse myste jag på med kissarna sen när jag steg upp såg jag att nån av dem spytt i sängen inatt (undrar om de hade fest igår när jag var borta? :D) så det var bara att renbädda det första jag gjorde... ska springa ut o se om tvättstugan är ledig ikväll så jag får tvätta dem, det BRUKAR inte vara nån som vill tvätta helgkvällar så jag kan ju alltid hoppas.
Idag har jag vart några timmar på stan med Anki, fikat o shoppat o surrat. Råkades bl a följa med en tröja i spets... igår råkades jag klicka hem 3 linnen på nätet oxå. O lite underkläder. O en t-shirt åt Robban, jag tycker han behöver fler såna :D Är nog lite shopoholic just nu, har som mina perioder. Hittade en till tröja jag var sugen att prova men det får bli till veckan isf när lönen kommit. Hittade även ett par snygga gardiner jag oxå ville ha men de var inte så billiga o jag har ju faktiskt redan beställt nya gardiner till både vardagsrummet o sovrummet så jag måste fundera lite om jag verkligen "behöver" köpa dessa... :p
 
Stör mig förresten verkligen på en sak... vissa hundägare. När vi var på stan idag såg vi en hundstackare vid 3 olika tillfällen sitta fastbunden utanför olika affärer o vänta på husse/matte. Hur kul är det för en hund??! Ta för fasen ut hunden på en "EGEN" promenad först o lämna den sen hemma när du ska på stan o shoppa istället för att låta den sitta på gatan o vänta en halv dag!!! Dessutom påstår de att de är rädda om sina hundar... vem fan som helst kan ju knyta loss dem om de vill?! Blir så arg!!
 
Efter shoppingrundan var jag iaf hos hästarna o red ut med mor. Superfint väder idag, strålande sol o flera plusgrader så nu är det ju bara slask igen överallt, ska tydligen fortsätta vara + nu oxå.
Nu blir det en långdusch sen blir det nog bara soffmys med kissarna ikväll. Imorgon städa på morgonkvisten (kan ju ändå aldrig sova så) om det sen är lika fint väder imorgon som idag ska jag sitta nån timme på altanen o sola innan jag far till hästarna.
I torsdags var jag förresten hos Karina o hälsade på, alltid lika trevligt att surra med henne.
 
Jojusta, fick ett brev från DHL (trodde ju att de skulle ringa så det gick fortare men) i torsdags med ett mobilnr jag skulle ringa för att få hem min motionscykel jag beställt o gått o väntat på. Ringde igår men killen som svarade (som f ö var mkt trevlig) sa att de skrivit fel telefontider i brevet o att han tyvärr inte kunde hjälpa mig då för då var han ju redan ute o körde. Så jag ska ringa tillbaka på måndagmorgon för att bestämma när han ska komma med den. Kan ju säga att jag VERKLIGEN behöver min cykel, fy vad jag lagt på mig sista tiden haha. Varit riktigt dålig i foten i veckan oxå så knappt några promenader har jag tagit ens. O ätit en massa onyttigt. Skämmes Nette!
 
Nu duschen o sen kolla om tvättstugan är ledig... ha en trevlig fortsättning på helgen alla läsare! =)
 
Morgonmys med kissarna. Agda tycker Homer behöver hjälp med morgontvättningen
 
Lite vila på soffan
 
Prissebus
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0