Tur nån nånsin bryr sig när nån har ont nånstans

Men hallå där! Ny vecka, nya tag...
Förra helgen fick jag ju en glad överraskning, på sätt o vis. Robban har så problem med en arm sedan länge o han blev så dålig så att han kom hem redan på lördagmorgonen ist för måndagkväll som var meningen. Jag tvingade honom då att gå till läkaren för sina besvär men som vanligt gör de ju ingenting... "antagligen en inflammation, smörj med Voltaren o ät lite Ipren så kanske det blir bra...." jävla läkare, tur nån nånsin bryr sig när nån har ont nånstans, är de helt inkompetenta eller helt enkelt bara lata??! Snart lär han ju inte kunna jobba mer. Han tappade  taget o föll från en stege tidigare under veckan för att han hade så ont, det var ju då en förjävla tur att han inte var högt upp??
Nåväl, förutom att det då förstås inte är bra att han blev sämre så fick jag ju 9 dagar med honom på raken ;) Inte hänt nåt speciellt under veckan sen direkt. Jobb, hästar o mys. O god mat. I fredags bjöd han mig på Thai Garden sen på kvällen var vi hos Niclas o Catrine o drack lite vin. Lördag vääldigt trött Nette... vi var o gjorde lite ärenden under dagen, sen grillade vi o mys i hemmets lugna vrå. Söndag en promenad på morgonen/förmiddagen, sen satt vi på altanen med en kaffekopp i solen tills vi for till pållarna. Jag red med morsan o Robban tog ännu en promenad, eftersom farsan inte var hemma så han hade ingen att sitta o snacka med :p
När vi kom hem städade jag medans Robban lagade god middag... kvällen bestod av ännu mera mys o film. Ja så har vi ju då måndag nu igen, fy. Jag har jobbat sen vart med Robban tills han åkte iväg på jobb igen. Får väl se hur hans arm håller....
 
Jag har tvättstugan ikväll så håller på springa fram o tbax. Har redan hunnit skita ner min nya jacka så tvättar bl a den... jag kan fan inte ha ljusa kläder utan att skita ner dem =/
 
Har förresten beställt en motionscykel som jag hade hoppats skulle hinna komma innan Robban åkte igen för jag kan nog behöva hjälp med att montera ihop den hehe, men tyvärr har den inte kommit än. Känner att jag måste röra på mig o fotskrället jävlas ju fortfarande så då är ju cykling snällare... ska även kika när badhuset har öppet så man kanske kan börja simma. Dags att röra på fläsket nu! :D
 
Nu ska Homer få min uppmärksamhet ett tag =)
 
Fotat under promenad
 
Ridtur med mor =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0