Valborgs

Hade tänkt lägga ner bloggen då jag typ aldrig uppdaterar den längre, men trots flera veckors uteblivet bloggande så har jag en skara trogna besökare här dagligen, förstår inte varför?! Jag gör väl ett försök att kika in lite oftare o kladda ner några rader, vi får väl se hur det går =)
 
Det var iaf väldigt skönt med en ledig dag idag! Hade vart ännu skönare om man tagit ledigt imorgon men jag har ju ändå så kort dag fredagar så lika bra att jobba. Har tagit ut lite sparade dagar lite då o då senaste tiden ändå så nu är det bara att gå till jobbet imorgon o se glad ut ;-) Efter jobbet ska jag hämta ut bottnarna, fyller år på lördag så har beställt smörgåstårtsbottnar. Robban ville göra tårta men ville att jag skulle hjälpa till. Inte min starka sida men får väl hoppas det blir bra, jag litar på Robban!
Valborgs igår, jag jobbade ju då först sen lite ärenden på stan. Efter det for jag till mor o far, käkade middag sen låg jag o frös i soffan nån timme under filten, kände mig småfebrig o hängig o även dålig i magen (inget ovanligt iofs) o trodde jag skulle bli sjuk men idag har jag inte känt nåt som tur var. Sen for jag o mor ut o red i kvällssolen, jättefint väder var det där. Morsan o Elsa följde med en sväng sen for jag o Prisse en sväng till, dels för att han behöver röra mer på sig än Elsa o så behöver han tränas på just att skiljas åt från Elsa, de har ju endel separationsångest pållarna mina. Gick bra fast han gnäggade typ hela vägen =)
Sen grillade vi korv, pinnbröd o stekte fläsk, smarrigt värre! TV resten av kvällen o så sov jag hos dem. Imorse började jag rycka Prissens man men han har ju en hel del av den varan så han blev förstås lite rastlös efter ett tag, får fortsätta en annan dag. Nu ser han då alltså lite rolig ut med halva manen ryckt.
Blev iaf först dressyr med Prisse sen for vi ut o galopperade i skogen. Skötsam kille =) Med Elsa blev det uteritt, hon hade en bra dag idag o snubblade inte en enda gång. Hon har alltid varit lite snubblig men blir bara värre ju äldre hon blir, sen har hon bättre o sämre dagar o idag var alltså en mkt bra dag =) Belv endel galopp m henne oxå idag (hon får mestadels ta det lugnt nuförtiden pga snubblandet, vi gick ju omkull en gång o vill helst slippa göra det igen...) bl a uppför hennes favvobacke o jag skrattar alltid åt henne där, hon blir såå jäkla pigg o taggad där som ingen annanstans. Har alltid tänkt att jag skulle vilja mäta hur snabbt det går där uppför men det har aldrig blivit, o nu får hon ju aldrig springa så fort som hon vill heller dels för att jag är rädd om hennes gamla ben o dels för snubblandet, o underlaget där är rätt ojämt nu oxå. Nu har hon aldrig snubblat just när vi galopperat men skulle hon göra det bryter vi väl nacken båda två.
 
Nåja, sen jag kom hem har jag färgat håret o skulle göra lite nytta men har inte blivit så mycket sånt, ska strax ut o cykla iaf. Imorgon jobbar jag alltså kortdag sen lite ärenden, sen kommer Robban hem från jobbet i Gällivare o dethär var sista svängen där faktiskt, skönt =) Kvällen lär väl ägnas åt smörgåstårtsfix o soffmys <3
 
Hästarna myste i solen imorse
 
Prisseman före ridtur

Jag nån gång i april
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0